Toyota Avensis
Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Chat Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Toyota Avensis radio lampy sklep toyota Tarcze, hamulce regeneracja xenon LED
Regeneracja Toyota Sklep Hustla Online Regeneracja HC Motostacja.pl Układy hamulcowe Regeneracja W-wa Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Problem z odpaleniem D4D na zimn
Autor Wiadomość
Misiek 20d4d 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 35
Miasto/Region: szczebrzeszyn
Wysłany: 2011-11-19, 13:45   [Avensis T25] Problem z odpaleniem D4D na zimn

Mam problem z odpaleniem rano na zimnym silniku motor D4D 2.0 116KMauto z 2003r .Świece żarowe ,filtr paliwa, rozrusznik ok.Sprawa wygląda tak rano kręcę rozrusznikiem a silnik próbuję załapać a nie może ,jak długo trzymam go na rozruszniku to wydaję się że już silnik pracuję a jak puszczę to gaśnie .Zapala ale muszę go długo trzymać na rozruszniku jakieś 10 sekund .Proszę o jakieś porady.Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-11-19, 19:30 ]
:cry:
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
grzegorz1975 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 34
Miasto/Region: żary
Wysłany: 2011-11-19, 19:35   

Witam.
Jeżeli auto odpala z problemami rano a później pali normalnie to sprawdź przewody doprowadząjące paliwo do filtra, filtr paliwa bo moim zdaniem gdzieś jest nieszczelność i paliwo cofa się :-( do zbiornika. Na forach opisane jest założenie zaworka przeciw cofaniu się paliwa to jest lepsza diagnoza ta gorsza to przepuszcza któryś z wtryskiwaczy na przelew i nie ma dostatecznego ciśnienia na listwie zasilającej a wtedy to koszty koszty. :-(
_________________
grzegorz75
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
Misiek 20d4d 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 35
Miasto/Region: szczebrzeszyn
Wysłany: 2011-11-19, 19:42   

Dzięki chyba spróbuję z tym zaworkiem ,no i koszty mniejsze bo z tego co słyszałem to te wtryski do tanich nie należą .Pozdrawiam :-)
 
 
wtom 



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Miasto/Region: Wrocław
Wysłany: 2011-11-19, 20:23   Re: Problem z odpaleniem D4D na zimn

Misiek 20d4d napisał/a:
[Avensist25] Mam problem z odpaleniem rano na zimnym silniku motor D4D 2.0 116KMauto z 2003r .Świece żarowe ,filtr paliwa, rozrusznik ok.Sprawa wygląda tak rano kręcę rozrusznikiem a silnik próbuję załapać a nie może ,jak długo trzymam go na rozruszniku to wydaję się że już silnik pracuję a jak puszczę to gaśnie .Zapala ale muszę go długo trzymać na rozruszniku jakieś 10 sekund .Proszę o jakieś porady.Pozdrawiam

[ Dodano: 2011-11-19, 19:30 ]
:cry:


zacznij od pomiaru napięcia podczas rozruchu, do jakiej wartości spada. czy rozrusznik robi odpowiednią ilość obr/min. jak ciepło było to palił ok?
ludzie przestańcie z "druciarstwem" i jakimiś tam zaworkami zwrotnymi, układ ma działać na fabrycznej konstrukcj i drugie... odczepcie się od tych wtrysków. w chłodne dni wyłażą usterki z akumulatorem, luzami na tulejkach rozrusznika, świecami żarowymi..i od tego trzeba zacząć, a nie od wtrysków :mrgreen:
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
Misiek 20d4d 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 35
Miasto/Region: szczebrzeszyn
Wysłany: 2011-11-19, 20:49   

Witam ja napisałem że rozrusznik ok bo był robiony a jak był zły to i w lecie przy 30 stopniach palił żle,akumulator nowy ,świece sprawne.Jak jest ciepło to wszystko ok kłopoty się zaczynają jak temperatura spada w okolice 0 stopni
 
 
czarny1983 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 41
Miasto/Region: ostrowiec sw
Wysłany: 2011-11-20, 00:36   

Mam tak ,jak auto rano chcę odpalic to załapuje i odrazu gasnie a wystarczy że troszke przytrzymam rozrusznik ok 1s to normalnie zapala Równo pracuje ,u mnie ten problem jest co zima im zimniej tym czas trzymana rozrusznika się wydłuża.Zaworek mam za filtrem nic to nie dało :cry: Trzeba z tym życ, :-P ale wszystki d4d 116km które odpalałem z rana w komisach samochodowych odpalały tak samo lub gorzej :roll:
_________________
toyotka moja kochanka
 
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
wtom 



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Miasto/Region: Wrocław
Wysłany: 2011-11-20, 13:00   

czarny1983 napisał/a:
ale wszystki d4d 116km które odpalałem z rana w komisach samochodowych odpalały tak samo lub gorzej :roll:


mój ma 200tys, i od pięciu lat odpala od razu nawet -20*C (mazurskie mrozy), więc długie odpalanie nie jest normalną sprawą w d4d.

trzeba sprawdzić czujnik temperatury płynu, może stracił charakterystykę i oszukuje na zimno. jeżeli pompy wtryskowe są starego typu to zawory scv do sprawdzenia,
 
 
Misiek 20d4d 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 35
Miasto/Region: szczebrzeszyn
Wysłany: 2011-11-20, 17:40   

wtom napisał/a:
czarny1983 napisał/a:
ale wszystki d4d 116km które odpalałem z rana w komisach samochodowych odpalały tak samo lub gorzej :roll:


mój ma 200tys, i od pięciu lat odpala od razu nawet -20*C (mazurskie mrozy), więc długie odpalanie nie jest normalną sprawą w d4d.

trzeba sprawdzić czujnik temperatury płynu, może stracił charakterystykę i oszukuje na zimno. :-) jeżeli pompy wtryskowe są starego typu to zawory scv do sprawdzenia,


[ Dodano: 2011-11-20, 19:01 ]
Dzięki jutro sprawdzam Pozdrawiam :-)
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
bberry 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 17
Miasto/Region: siedlce
Wysłany: 2011-12-01, 20:28   

tez miałem ten problem (mimo, ze autko z 2008 r., po FL) - latem odpalał ,,z dotyku", ale jak zobaczył polska jesień i przymrozki to sie obraził i kazał sobie 2-3 razy przkrecic kluczykiem i np za 3 razem dopiero odpalać. Dzis sprawdził mi mechanik świeczki zarowe i okazało się, że jedna padła...- wiec wymienilismy wszystkie (dziwna sprawa bo w InterCarsie program pokazał świeczki do tego modelu, które wogóle do niego nie pasowały, bo niestety wersja po liftingu czyli 126 km to całkiem inna bajka niz poprzednik, dopiero z silnika 2,2 były OKi - NGK 92083 No 65 Y 1012J cena 59 zł za sztukę)
Po ich załozeniu odpalił za pierwszym razem - moral z tego taki, ze co jakis czas nalezy swieczki wymienić (oczywiscie filtry paliwa itp także)
ps. dodam, ze moa avenka od kiedy ,,jest ze mną" zawsze do pozarcia dostaje Ultimate Diesel z BP (zima plus dodatek KleenFlo) ;-)
_________________
jmw
 
 
McGREGOR 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 37
Miasto/Region: zachodniopomorskie
Wysłany: 2011-12-04, 20:34   

Panowie u mnie jest podobnie z tym odpalaniem rano(może tragedii jeszcze nie ma ale problem już istnieje)... ale dziwne jest to, że jak tylko odpali i od razu go zgaszę i natychmiast znów odpalę, to te drugie odpalanie już jest fabryka.

Poza tym nie ma znaczenia czy podgrzewam świece przed uruchomieniem raz, czy dwa, czy trzy - on pali jak mu się chce, raz lepiej raz gorzej. Zresztą nie jestem zwolennikiem kombinowania i podgrzewam tak jak fabryka nakazała - raz!
Dodam jeszcze, że zaraz po odpaleniu silnik pracuje idealnie równiutko - więc nie sądzę żeby to były wtryski. Jeśli wtrysk jest zepsuty, to czy jest 0st, czy +7st., czy +17st. to tak samo gówniano powinien odpalać - no bo przecież jest zepsuty.
Bezpośrednio po uruchomieniu silnika ani też później nie stwierdziłem żadnego zadymienia, które mogłoby pozwolić na dalsze spekulacje.

Nie mam zamiaru montować jakiś zaworków "kowalskiego" itp. .... szukam przyczyny i nie pojadę z tym do warsztatu, bo tam każą mi wymienić dwumasę :lol: - przecież zawsze sie ją wymienia, tylko że wystarczy poczytać opinię tych co je powymieniali a problemy pozostały nadal. Widzę, że w tym temacie nikt jeszcze nie znalazł przyczyny a może nie napisał nam o niej?

Jedno co jest gdzieś powyżej logicznie napisane i postaram się to sprawdzić, to uszkodzony czujnik temperatury. Faktycznie jeśli by jego chcarakterystyka sie zmieniła w jakimś stopniu, to podaje zafałszowane dane do komputera , który steruje resztą - może mieć to wpływ i jest to logiczna uwaga, którą postaram się sprawdzić.
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
Misiek 20d4d 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 35
Miasto/Region: szczebrzeszyn
Wysłany: 2011-12-06, 09:05   

Wyciąg rozrusznik i zawież do dobrego fachowca ,a prawie na 100%za słabo kręci na zimnym silniku.Uwierz mi że jak on tylko trochę gorzej kręci to ta zaraza nie chce odpalić ,bo ciśnienie na listwie jest za słabe POZDRAWIAM :lol:
 
 
McGREGOR 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 37
Miasto/Region: zachodniopomorskie
Wysłany: 2011-12-06, 10:24   

kurde no chciałbym to zrobić i może zrobię jak będę pewny że to to...
Nie mam porównania z inną toyotą co do prędkości obrotów, ale w porównaniu z innymi samochodami wydaje mi się że rozrusznik kręci normalnie.
A jeśli miałby to być faktycznie rozrusznik, to dlaczego powyżej +7st jest wszystko ok a po niżej tej temp. już się zaczyna coś dziać? Skro rozrusznik coś nie teges to chyba temp nie ma na to wpływu - no tak ??
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
Misiek 20d4d 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 35
Miasto/Region: szczebrzeszyn
Wysłany: 2011-12-06, 10:41   

Witam ponownie ,no nie im zimniej tym olej bardziej robi się gęsty ,i wszystko stawia większe opory,a kiedy robiłeś rozrusznik ? ,ja też nie chciałem w to wierzyć ale te autka tak mają ,wydaje się że kręci dobrze a jak zrobiłem rozrusznik to mało silnika z ramy nie wyrwie :lol: Jeżeli słabo kręci to na listwie wtryskiwaczy jest małe ciśnienie i nie chce palić tak jak powinien.Pozdrawiam
 
 
kocur 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Liftback
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 99
Miasto/Region: Szczecin
Wysłany: 2011-12-06, 10:46   

Zacznij od naładowania akumulatora. Ostatnio to przerabiałem. Było wielkie zdziwienie bo przecież akumulator niespełna 2 letni bezobsługowy. Temperatura zjechała do okolic 0 i zaczęło się dłuższe kręcenie. Po porządnym naładowaniu przy pierwszym porannym odpaleniu też było wrażenie że zaraz rozrusznik mi wyjedzie spod maski.
_________________
 
 
Ave Fan
Nowy Klubowicz

Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D
Rok: 2001
Nadwozie: Liftback
Dolaczyl: 28 Paz 2013
Posty: tyle ile trzeba
Miasto/Region: avensisklub
McGREGOR 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 37
Miasto/Region: zachodniopomorskie
Wysłany: 2011-12-06, 10:53   

nie zaglądałem do rozrusznika nigdy ,,, kręci to kręci wiesz... jakby rzęcholił albo bendiks czy coś , to człowiek by tam zajrzał ...

sam robiłeś? czy dawałeś gdzieś ? jaki to koszt?

a co do gęstości oleju, to mógłbym sie zgodzić gdyby rónica temp była na poziomie 15-20st C ale nie kilku. Przy +12st pali ok a przy +8 już sie pojawia problem - olej wykluczam!

aku mam nówkę 74Ah (760A) Varta Silver - wymieniłem bo też myślałem, że to może być przyczyną, bo mój aku stary był jeszcze oryginał toyoty - no ale wychodzi na to że nie potrzebnie wbiłem sie w koszta - boje się że z tym rozrusznikiem będzie podobnie.

[ Dodano: 2011-12-06, 11:37 ]
Panowie... a jeśli nawet rozrusznik jest faktycznie troszeczkę wysłużony i nie kręci się do końca w osi jak powinien... to dlaczego tylko rano przy pierwszym odpalaniu (generalnie po długich postojach) a nie za każdym razem ?? Przecież jak tuleje są wyrobione to chyba nie naprawiają się same w ciągu dnia - no tak ?

[ Dodano: 2011-12-06, 12:33 ]
Koszty regeneracji rozrusznika w Szczecinie na prawobrzeżu ul Kostki Napierskiego , to 150zł.
rozrusznik musisz wyciągnąć i zanieść im na stół.
Wymienią: bendix, tuleje i szczotki.

Jak nie chcesz sam wyjmować rozrusznika, może to zrobić za ciebie pierwszy lepszy warsztat w cenie 100zł (wyjęcie i włożenie).


to tak w woli informacji jeśli chodzi o koszty takich działań :)

[ Dodano: 2011-12-06, 13:46 ]
Panowie... kiedyś ktoś na jakimś forum wspomniał, ze jak czujnik temp silnika się zepsuje i jego charakterystyka się zmieni to będzie przekłamywał komputer sterujący całą resztą i może to mieć wpływ na te wszystkie dziwne dolegliwości.

Znalazłem takie czujniki:
INLET AIR TEMPERATURE (FOR DIESEL TURBO) - TEMPERATURA POWIETRZA WLOTOWA (DLA DIESLA SILNIK TURBO)
http://www.toyodiy.com/pa....html?hl=89424A

SENSOR, TURBO PRESSURE (FOR DIESEL TURBO) - SILNIK TURBO CIŚNIENIE (DLA DIESLA SILNIK TURBO)
http://www.toyodiy.com/pa....html?hl=89421C

SENSOR, DIESEL ENGINE WATER TEMPERATURE - TEMPERATURA WODY SILNIKA
http://www.toyodiy.com/pa....html?hl=89422C

SENSOR, FUEL TEMPERATURE - CZUJNIK, TEMPERATURY PALIWA
http://www.toyodiy.com/pa...2.html?hl=89454

SENSOR, OUTER AMBIENT TEMPERATURE - (zewn. temp. otoczenia)
http://www.toyodiy.com/pa...6.html?hl=83482

Tylko czy w momencie uszkodzenia któregoś z nich nie powinno wywalić CHECK'a????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

audi hamulce, klocki, tarcze hamulce, klocki, tarcze


Sklep internetowy :: Forum Audi A6 Klub :: Forum Audi A8 Klub :: AZ Auto Serwis :: ubezpieczenie24.warszawa.pl zobacz :: klocki hamulcowe :: Klocki hamulcowe :: Blog toyotaavensis.com.pl
:: Tarcze hamulcowe Toyota :: Klocki hamulcowe Toyota :: Spoty reklamowe :: Duet muzyczny:: Sklep hamulce :: regeneracja wtryskiwaczy poznań :: regeneracja wtryskiwaczy rzeszów :: regeneracja turbosprężarek renault :: regeneracja wtryskiwaczy gdańsk :: Zawieszenie :: Czyszczenie tapicerki aut ::