Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Kolor oleju silnikowego i jego wymiana.
Autor Wiadomość
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-08, 10:05   

Panowie, myślę, że warto już zakończyć ten spór i dalej dysputować merytorycznie :-)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
qrak 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-02-08, 10:20   

necik napisał/a:
...
Producenci olejów i serwisy podają termin wymiany oleju co 15 tys albo rok czasu, a nie którzy podają co 10 tyś, co jest totalną bzdurą olej śmiało możesz wymieniać co 20 tyś wiem że będzie dużo przeciwników co do mojej wypowiedzi.....


powodzenia z dobijaniem do 20tys :mrgreen:
wg testow nawet najlepsze syntetyczne oleje np 5w30 po 12-13 tys gęstnieją i w silniku mamy już W40
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
necik 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Wiek: 42
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-02-08, 11:05   

Kolego konczac ten spór widze że ty masz swoje racje ja mam swoje. Pisząc krotko jeżeli chodzi o skoki temperatur w naszym klimacie to najlepiej było by zmieniać olej na lato i zimę piszesz o rozruchu silnika przy niskiej temp. zgadzam się z tobą że olej sytetyczny ma lepsze właściwości przy niskich temp. ale silnik w 99% swojej pracy chodzi przy temp ok 100 stopni a więc tu jest kwestia aby on mial jak najlepsze wlaściwości i teraz zależności od zużycia silnika i kwestii co ten olej ma robić trzeba tak go dobrać.
_________________
T T Toyota
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-08, 11:40   

widzisz sprawa rozbija się o jedną kwestię: nikt nie zabrania stosowania oleju mineralnego czy półsysntetycznego, chodzi o to, że kryterium jego stosowania nie jest przebieg auta tylko kondycja jednostki napędowej.
może rzeczywiście nie nakręcajmy się ;-)
pzdr
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Maniek-ave 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 68
Skąd: 58-310
Wysłany: 2011-02-08, 12:43   

Dla uporządkowania informacji (bo zrobił się tu niezły bałagan), jakie oleje (nazwa wraz z wszystkimi parametrami), polecacie do silnika 2.0 D-4D diesel a jakie dla benzyniaka (zalecane, zamienniki)?. Mnie bardziej interesuje ten pierwszy, stoję przed dylematem wyboru, a nie wiem jaki był zalewany w ASO.
Silnik diesel 2,0 D-4D 126KM




Silnik benzyna
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-08, 19:49   

takie, jakie zaleca producent auta ;-) (klasa, lepkość a nie marka oleju!) . kombinować z lepkością zaczniesz jak silnik będzie niedomagał lub o to sie prosił :mrgreen:
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-11, 10:45   

jamela napisał/a:
JacekKu napisał/a:
na stronie http://www.castrol.com system dobrał mi Edga 0W40 ... (mam SLX 5W30)


Ja mam diesla D4D, i Toyota zaleca doń 5W30 A1, natomiast do Twojego autka Castrol zaleca 0W40 A5 i uważam tego należy się trzymać:
http://www.castrol.com/ca...ntentId=7060743

Podobno do benzyny lepszy jest LM o którym pisałam, musisz wybrać między szkołą falenicką i otwocką...
pozdrawiam,

PS.
przy małych, spokojnych przebiegach pozostałabym przy Castrolu.


Chyba wybiorę ten pierwszy co podawałaś tj Leichtlauf Special 5W-30 (nie wiem czy to Otwock czy Falenica, ale ja przez miedzę niedaleko mieszkam :mrgreen: )
Jest nieco tańszy

Nie bardzo czuję różnicę np pomiędzy:

Olej silnikowy Leichtlauf Special 5W-30 Liqui Moly 1163
API SL
ACEA A1-02 / A5-02 / B1-02,
Ford WSS-M2C 912-A1, WSS-M2C 913 A, WSS-M2C 913-B
ILSAC GF-2

a

Olej silnikowy Top Tec 4300 SAE 5W-30 Liqui Moly 3740
API SM/CF
ACEA A1-04/B1-04
A5-04/B5-04
C2-04
ILSAC GF-3

Róznice jakie są to: API SL a SM/CF
No i te dodatkowe cyferki, nie wiem czy mają znaczenie
Ale oba jak rozumiem są A1, A5, B1 drugi dodatkowo B5 i C2 ?

Dzięki z góry za podpowiedź
Pozdrawiam
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-02-11, 11:34   

SM jest o klasę lepszy od SL :-P , zresztą na stonie www.liquimoly.de masz karty charakterystyk wszystkich olejów i tam zobaczysz różnice w parametrach ;-)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-11, 13:51   

No tylko ja do końca nie kumam tych parametrów :oops: i z niemieckim też nie najmocniej
Dzisiaj nawet napisałem do gościa z allegro (w opisie ma że jest dystrybutorem LM) i oto co mi napisał:

"
Moim zdaniem zdecydowanie najlepszym był by 4200 (jest to lej uniwersalny) a jeszcze dodatkowo najbardziej specyfikacjami przypomina Castrola (po za tym że jest o klasę lepszy), oczywiście niestety jest też najdroższy ale moim zdanie wart ceny. Jeśli szuka Pan trochę tańszego rozwiązania polecam Top Tec 4100 5W40 lub Top Tec 4600 5W30. Pozostał dwa wymienione oleje (czyli 4300 i Leichtlauf Special) polecał bym do raczej innych samochodów.
"

No czyli podał tak jak tool specyfikuje na stronie LM....



4200
Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla ztechniką również turbodoładowaniem. Szczególnie nadaję się do pojazdówspełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP)

Specyfikacje:
ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; BMW Longlife-04 ; MB-Freigabe229.51 ; VW 504.00 / 507.00
 
 
qrak 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-02-11, 15:11   

JacekKu napisał/a:
No tylko ja do końca nie kumam tych parametrów :oops: i z niemieckim też nie najmocniej
Dzisiaj nawet napisałem do gościa...


chyba ze sprzedawca z allegro można sie po częsci zgodzic ...do silnika 1.8 katalog LM zaleca zalanie Toptec 4200 lub 4600...(oba identycznej klasy 5W30)

Na zimę 4200 wydaje sie rozsadniejszym wyborem :roll: :
punkt krzepniecia w 4200: -45stopni
4600: -36 stopni

Natomiast na temperatury dodatnie chyba raczej 4600 wypada lepiej...:
W dodatnich temp (+15 , +100 stopni) jest minimalnie rzadszy wiec na zimnym silniku odrobine szybciej powinien rozprowadzic sie podczas startu jak 4200, no i przez to minimalnie lepsze wlasciwosci czyszczace...
No i 4600 ma index lepkosci powyżej 4200 --> czyli jego lepkość zmienia sie w mniejszym wraz ze zmiana temp jak 4200.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
JacekKu 



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 15 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-12, 16:43   

A tak na marginesie to fajny plik z podsumowaniem LM znalazłem

[ Dodano: 2011-03-14, 07:43 ]
Słuchajcie jeszcze takie pytanko teoretyczne.
Nurtuje mnie jak pozbyć się całego starego oleju podczas wymiany. Wiadomo, że pomimo odkręcenia spustu oleju i filtra gdzieś część tam zostanie.

No i teraz tak zupełnie teoretycznie 8-) czy wykonując np krótki rozruch dosłownie na momencik, aby silnik zakręcił parę razy i wypluł resztki oleju zrobimy kuku motorkowi ?

Czy taki zabieg jest niedopuszczalny ?

5625.rar
Pobierz Plik ściągnięto 1440 raz(y) 69,45 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga