Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Dylemat z olejem.
Autor Wiadomość
Cechu 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2001
Nadwozie: Sedan
Wiek: 41
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 1
Skąd: Głuszyca Górna
Wysłany: 2010-02-16, 20:07   

No właśnie.. co osoba to opinia.
A moim zdaniem tak naprawdę wszystko zależy od silnika, mniejsza o to ile ma przejechane... chociaż wiadomo jest różnica czy 100 czy 400 tys km.. Ja do tej pory miałem doświadczenia z benzyniakami i do mineralnego nigdy nie doszedłem. Kolega zaś ma starą corolle 1,6 z przebiegiem ok 260 tys.. i pokusił się przejść z oleju półsyntetycznego na mineralny a jako, że bardzo lubi swoją starą toyotkę to wsłuchiwał się w prace silnika i stwierdził, że przez kilka pierwszych minut bardziej klekocze a po czasie klekot zanika.. Na myśl przyszło nam jedno - olej był zbyt gesty aby dotrzeć do wszystkich niezbędnych miejsc w odpowiednim czasie. Nie wiem jaki to mogło by mieć wpływ.. ale nie pytając nikogo o zdanie kupił pół syntetyka i wymienił a klekot ucichł. Dlatego sadzę, za najlepsze jest to co jest zalecane przez producenta, ponieważ olej jaki został dobrany ma na uwadze budowę silnika i funkcje jaka ma spełniać. A jakieś zmiany na gęstszy myślę, że można dokonywać wtedy gdy coś jest nie tak (bierze za dużo oleju itd.) a jak cieknie z uszczelek..znaczy, że uszczelki do dupy a nie olej ;P
Ale to tylko moje skromne zdanie i teraz ja się zastanawiam na co zmienić bo właśnie dorwałem avensis z francji D4D T22 i nie wiem co zalane(zero karteczek itp.).. a w autentyczny przebieg (ok 160 tys) jakoś nie wierzę...;) Ale skłaniam się do zakupu syntetyka jak coś będzie nie tak to zmieniam;)

Pozdrawiam i to mój pierwszy post na tym forum i pod domkiem moja pierwsza toyotka ;)
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
gurszczak 
Normalniak


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Sty 2010
Posty: 133
Skąd: Mława/Ciechanów
Wysłany: 2010-02-27, 19:45   

a wiec koledzy przed wczoraj zminiłem olej z mineralnego 15w40 castrola na półsyntetyczny 10w40 castrola jak narazie po przejechaniu około 400km stan oleju bez zmian kolor też i pod autem w garażu nie widać plam, wiec wg mnie oki. Auto ma przejchane 135k,
_________________
Pozdrawiam Gurszczak
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
WNOTO 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2008
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 01 Maj 2010
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-05-28, 23:54   

Maż mi mówił, że półsyntetyk to zwykły olej mineralny z dodatkiem "uszlachetniaczy".
_________________
 
 
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2010-05-29, 07:19   

Tanie oleje to być może tak mają. Ale dobry olej półsyntetyczny to nie jest mineral z uszlachetniaczami.

Najlepszy zdecydowanie parametrami olej półsyntetyczny to Castrol Edge 10W60 oraz Motul 10W60
I ich cena jak za półsyntetyk jest wysoka chociaż Castrola można przeboleć bo to ok 120zł, Motul koło 150 stoi, ale ciężko go wgl u nas w kraju dostać :->

A jak sprawdzić olej najlepiej kupić 1l półsyntetyka i 1l minerala i wylać jeden obok drugiego. Najlepiej wsadzić palucha w jeden i drugi wnioski nasuną się same. W mineralu oprócz tego, że jest gęstszy to można wyczuć jakby jakieś mikrosubstancje (minerały) stąt też pewnie nazwa się wzięła, półsyntetyk jest wolny od tych "minerałów" :-)
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
WNOTO 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2008
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 01 Maj 2010
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-05-29, 16:30   

ok. to co to jest półsyntetyk ?
minelarny wymieszany z syntetykiem ?
Brzmisz wiarygodnie ... i jeszcze ten junior admin :)
Napisz coś więcej ....
_________________
 
 
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2010-05-29, 18:57   

Półsyntetyk to jest coś pomiędzy syntetykiem a mineralem. Jest gęstszy od syntetyka, ale gorzej smaruje od niego silnik, jest tez mniej odporny na niskie temperatury tzn. utrudnia rozruch silnika w zimie bardziej jak syntetyk.

Aż tak to ja się na olejach nie znam :lol: magisterkę pisałem jakby nie było z Common Raila :-D
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
WNOTO 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2008
Nadwozie: Sedan
Dołączyła: 01 Maj 2010
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-05-30, 11:34   

zbywasz mnie.
półsyntetyk jest robiony z mineralnego czy z gorszego syntetyka ?
Jak chyba z nazwy wynika mineralny to efekt destylacji a syntetyczny to wytwór laboratorium ....
_________________
 
 
kris1610 
Natret



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 277
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-05-30, 18:59   

Oleje silnikowe dzielone są na trzy podstawowe grupy:
-oleje mineralne
-oleje półsyntetyczne
-oleje syntetyczne

Różnice między nimi dotyczą pochodzenia tzw. olejów bazowych czyli tych z których wykonano produkt finalny.

W PRZYPADKU OLEJÓW MINERALNYCH bazę stanowią oleje powstałe w wyniku procesu rafinacji ropy naftowej.Ze względu na naturalne pochodzenie trudniej uzyskać środki smarne wysokiej jakości o wysokich parametrach. Wykazują więc od niższą od olejów syntetycznych trwałość i odporność na ciężkie warunki pracy. Olej bazowy stanowi 80% produktu reszta to dodatki uszlachetniające mające zapewnić odpowiednie parametry robocze oleju:)


OLEJE PÓŁSYNTETYCZNE powstają na bazie zmieszanych ze sobą olejów mineralnych i syntetycznych, dzięki temu stanowią korzystny wybór pod względem stosunku jakości do ceny. Olej półsyntetyczny zapewnia lepszą ochronę silników pracujących w ciężkich warunkach niż oleje mineralne.Samo określenie półsyntetyczne może być w wielu przypadkach mylące! Proporcje oleju mineralnego i syntetycznego nigdy nie są "pół na pół" Zwykle bazy mineralnej używa się znacznie więcej.Przy wyborze takiego oleju należy kierować się nie tylko deklarowanymi parametrami lecz przede wszystkim klasyfikacja oraz aprobata techniczna producenta!Gdy wybierzemy bardzo tani olej tego typu może się okazać że kupiliśmy olej bardziej mineralny niż naprawdę półsyntetyczny :mrgreen:

OLEJE SYNTETYCZNE otrzymuje się je w wyniku syntezy chemicznej :-D
oleje te charakteryzują się większą odpornością na utlenienie w wysokich temperaturach niż oleje mineralne i półsyntetyczne dzięki czemu pozostawiają mniej osadów w silniku i dłużej zachowują odpowiednie parametry :-)
Dodatkowa zaleta jest to że pozostają płynne w bardzo niskich temperaturach co ułatwia łatwiejszy rozruch zimą, a olej dociera do najdalszych zakamarków jednostki napędowej tuz po jej uruchomieniu :mrgreen:

DZIĘKUJE ZA UWAGĘ :-)
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
diag 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: śląskie
Wysłany: 2010-07-09, 09:00   

Spróbuj najpierw do starego oleju przed wymianą dodac środek do płukania silnika np Wurth, poczekaj na wolnych obrotach z 10-15 min i potem spuść olej. Spora część szlamów powinna się rozpuścić i zejść z olejem. Potem nalej nowy olej ja osobiście spróbowałbym nawet syntetyk, zrób na nim z 5 tys km i znowu go zmień na nowy. Potem powinno juz być ok, ale jedna zasada regularnie sprawdzaj poziom oleju, silnik się raczej nie rozszczelni ale należy się spodziewać że olej delikatnie może brać więc trzeba to wszystko robić z wyczuciem.
 
 
Wiktor 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V benzyna
Rok: 1999
Nadwozie: Sedan
Wiek: 42
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 1
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2010-07-13, 09:03   

Połsyntetyk jest najbardziej optymalny jeśli nie wiemy co było wcześniej zalane. Mineralny zalewamy jak bierze olej i np. 10 W 40 już nie daje rady. Mineralny to już ostateczność jak pożera olej. Tak jak kolega wcześniej napisał, w zimę gęstszy olej potrzebuje więcej czasu na dotarcie do wszystkich części silnika i sie = szybsze zużycie. Zalej 10 W40 i obserwuj, powinno być dobrze
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
body71 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 1.6 16V VVTi benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Sedan
Wiek: 52
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 2
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 12:58   

gurszczak napisał/a:
Melex, mam ten sam dylemat moje auto też jest flotowe tylko że benzynka na pewno od początku śmigało na mineralnym Castrolu 15w40 za chwile zbliża mi się pierwsza wymiana i planuje przejście na jakiś półsyntetyk i zobaczę co będzie się działo jak bedzie oki to po jakiś 5k wymiana na 5w30 taki jaki powinien być od początku. U mnie jest przelatane 133k km.

i jak to teraz u Ciebie wygląda ?
 
 
reflekt 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 6
Skąd: szczecin
Wysłany: 2010-09-10, 16:28   

jesli silnik jest wyposażony w zasobnik cząstek stałych to olej silnikowy powinien mieć specyfikacje "C3" - oznacza ona znikomom zawartość poiołów oraz siarki co ma zasadniczy wpływ na żywotność filtra
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
HUGOBERG
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-10, 16:59   

Panowie a od czego sie ma k.....a intrukcje obslugi?Jak dla debila pisze jaki olej do jakiego silnika ma byc!
 
 
Melex 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-09-10, 19:06   

reflekt, Czy mógł byś podać jakiś link do oleju silnikowego o tym symbolu, bo wydaje mi się że wystąpiła mała pomyłka.

[ Dodano: 2010-09-10, 19:34 ]
HUGOBERG, Przez 190 000 km eksploatacji AVKA którą kupiłem była zalewana przez serwis Toyoty olejem mineralnym. Po zakupie zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Toyoty żeby wymienili mi olej ale na pół-syntetyk w słuchawce usłyszałem że nie podejmą się takiej wymiany bo jest to niebezpieczne dla silnika. Więc pytam się czy bezpieczne jest zalewanie tak nowoczesnych silników olejem mineralnym. Odnośnie twojego postu to każdy z nas na tym forum chce zalać swoje auto jak najlepszym olejem, pytanie tylko jakie jest ryzyko tej operacji po wcześniejszej eksploatacji samochodu na oleju mineralnym. Tak więc twój post skierowałbym do tych co syfią nowe auta minerałem.

[ Dodano: 2010-09-10, 19:41 ]
body71, Ja w swojej Avce wymieniłem olej na pół-syntetyk mam już przejechane 2800 km i OK. Po 3000 chce wymienic olej i zobaczyć jak wygląda olej i filtr.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
lutek
[Usunięty]

Wysłany: 2010-09-10, 20:19   

A więc u mnie jest tak....auto też flotowe.W książce wpisany jest Mobil 1 do 65kkm ale jaki nie wiadomo.Przy 75kkm zalany Castrol 15W40.Zmiana właściciela i przy 108kkm jakiś Midland 20W50.Zmiana własciciela :-D i przy 132kkm zalany Castrol edge 5W30.Następnie auto kupuję ja i 146kkm zalewam ponownie Castrol Edge 5W30.Zalałem milimetr pod maxx kreskę....przez pierwsze 3kkm zniknęło z bagnetu 1-1,5cm i do tej pory a zrobiłem już następne 3kkm nic nie ubywa.Przy tych pierwszych 3kkm ostro hamowałem silnikiem....praktycznie gdzie tylko się dało i myslę,że to właśnie było przyczyną tego ubytku.Odkąd nie hamuje silnikiem oleju nie ubywa jak wyżej napisałem.Jedynie co mnie zastanawia to kolor oleju....jest ciemny,PRAWIE czarny ale nie całkowicie,bardzo ciemny brąz o tak.Ciekawe czy to efekt płukania silnika przez ten 5W30 czy też tak jak kumpel mi mówił Castrol jako olej jest dobry tylko "zbiera sadzę".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga