Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] co zrobic turbospreżarka ?
Autor Wiadomość
scooti 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-28, 10:20   [Avensis T25] co zrobic turbospreżarka ?

Witam Avensis D4D model 126KM z silnikiem 2 litrowym model T25
Dzisiaj zauważyłem świst w silniku, powyżej 2600 obrotów silnik mi piszczy
jesli odpale samochod i dodam gazu powoli powyzej 2600 obrotów slysze delikatny swist
jesli jade powyzej 2000 obrotow swist jest bardzo slyszalny
pozatym smierdzi tak jakby cos sie palilo
podczas jazdy dzisiaj poczulem smrod potem swiszczenie

Prosze o pomoc
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Dyziek 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 44
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-06-28, 13:53   

Mieskzasz w Warszawie, więc speców od turbo masz b. dużo.
Podjedź do jakiegoś i niech sprawdzą czy turbo jest w rozsypce czy jest OK.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2011-06-28, 14:30   

Możesz bardzo łatwo samemu oszacować stan turbosprężarki. Zdejmij gumową rurę wlotową do turbosprężarki i sprawdź czy jest ona ubrudzona olejem, jeśli tak to masz turbinę do regeneracji lub wymiany.

Nie zauważyłeś przypadkiem ubywania oleju silnikowego?
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
MICHAS 
Normalniak


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 100
Skąd: York
Wysłany: 2011-07-03, 08:26   

Jakies jeszcze inne objawy wystepuja przy tym?
(niestety u mnie to samo, swist z okolic turbo przy zwiekszaniu obrotow). A propos gumowej rury - bardzo tlusta od oleju. Moze da sie ja wyczyscic, ale czy jest sens, czy to pomoze?

Pozdrawiam
_________________
Zycie bez wiedzy jest smiercia...
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2011-07-03, 14:49   

Jeśli jest cała w oleju to odpowiedź jest prosta wymiana/regeneracja turbosprężarki.

Możesz wyjąć całą tą rurę i wytrzeć ją w środku, ale turbo tak czy inaczej prosi o naprawę :-)
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-04, 09:42   

plesser napisał/a:
Jeśli jest cała w oleju to odpowiedź jest prosta wymiana/regeneracja turbosprężarki.

Możesz wyjąć całą tą rurę i wytrzeć ją w środku, ale turbo tak czy inaczej prosi o naprawę :-)


rura dolotowa zawsze jest tłusta!!!! bo opary oleju z odmy silnika są wprowadzane na ssanie przed turbiną. więc tłustość rur o niczym nie świadczy kolego.
stan turbo sprawdzasz tak:
- zdejmujesz rurę dolotową i sprawdzasz luzy promieniowy (max 0,16mm) i poosiowy (max 0.09mm)
- zdejmujesz rury intercoolera i patrzysz czy nie wylewa się olej - tłusty może być!!!!
- robisz jazdę na wysokich obrotach i puszczasz gaz tocząc się na luzie - jak nie ma zasłony dymnej z tyłu to turbo ok.

turbina zawsze świszczy przy akceleracji i zmianie obciążeń - gdyby był to gwizd to wtedy nalezy się martwić, głośniejszy świst świdczy o nieszczelności w układzie dolotowym (dziurawe węże lub intercooler, luźnie opaski)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2011-07-04, 17:31   

Ale cieknąca rura a tłusta od oleju to różnica. Nie rozumiem po co bawić się w sprawdzanie luzu jak można po prostu pozdejmować rury z turbiny i sprawdzić czy sprężarka pływa w oleju czy nie. Jeśli pływa w oleju to diagnoza prosta siadły uszczelniacze w turbinie i masz ją do regeneracji.

wtom, nie każdy jest takim fachowcem, żeby we własnym garażu sprawdzić luzy w turbosprężarce. Znacznie prostym i rownie skutecznym sposobem jest organoleptyczne sprawdzenie ;-)
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-07-04, 20:31   

ale ja opisałem sprawdzanie luzu organoleptyczne - paluchami :mrgreen: . faktem jest, że ciężko to zrobić w t25 bo ma zakręcony wlot turbiny ;-) . ogólnie jest tak jak napisaliśmy - tłuste tak, zalane nie :mrgreen:
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
MICHAS 
Normalniak


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 100
Skąd: York
Wysłany: 2011-07-05, 07:50   

Dzieki panowie za wszelkie rady. Wczoraj posprawdzalem wszystko dokladniej.
Otoz wyglada to nastepujaco:
1.przewody dolotowe do sprezarki sa troche tluste
2.przewody dol.do intercoolera rowniez
3.wnetrze trubiny przy wlocie - minimalnie tluste, jakby przykurzone
4.luz na wirniku zasysajacym nie wykrylem (sam wirnik wyglada na czysty, srebrny, lekko pracuje)
5.ubytek oleju - jest po 15tys km stan MIN
6.Kopcenia ani innych objawow nie mam (poza delikatnym swistem, gdy odpuszczam gaz na biegu jalowym, z wysokich obrotow)
7.opaski, kolektor dolotowy, itd.wszystko dokrecone mocno

Auto sprawuje sie dobrze, nie ma ubytku mocy, poziom spalania super.

Prosze o rady, czy jest sie czym przejmowac? Moze kupic zestaw naprawczy do turbin Garrett?
_________________
Zycie bez wiedzy jest smiercia...
 
 
 
stelmi75 
Czasobywacz


Typ: Avensis T22
Silnik: 2.0 diesel
Rok: 1998
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 39
Skąd: DĘBLIN
Wysłany: 2011-07-05, 14:48   

wszystko ok, aby wszyscy mieli w takim stanie turbo pozdrawiam
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2011-07-06, 19:56   

Dokładnie. Na razie wszystko jest okej. Nie ma się czym przejmować. Dopiero, gdy od wymiany do wymiany będziesz musiał oleju dolewać i poczujesz że auto nie rwie tak jak powinno to powinieneś pomyśleć o wymianie turbosprężarki. ;-)

Aha i dodam od siebie, że gdy moja sprężarka pobierała kosmiczne ilości oleju żadnego luzu na wirniku nie było. ;-) W Garettach do Avensis najczęściej wysiadają uszczelnienia i to przez nie jest taki pobór oleju silnikowego :-P
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
scooti 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-07, 20:07   

Panowie załamka :(((
Kupiłem turbo spręzarkę uzywana po 60 000 km
warsztat zalozyl mi przejachalem dwa dni i ok!
dzisiaj zauważylem co innego po dodaniu gazu na biegu jałowym slysze głosna prace brrrrum wydobywająca się z silnika albo z kolektora sam niewiem, na jalowym nie wyje ale jak sie doda gazu to słychać tak jakby kolektor, silnik normalnie przyspiesza, czarny dym nie ucieka może cos mi źle podlaczyli a moze wina kupionej spręzarki ale dziala 2 dni

[ Dodano: 2011-07-26, 14:37 ]
Panowie udało sie
turbospręzarkę używana na alegro kupilem za 400 PLN
wymiana to koszt 250 PLN
nie bylo potrzeby wymieniac nic poza tym co wymienilem
samochod dostal pary i jezdzi jak nowy
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga