Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
TOYOTA chce i ja, doradzcie
Autor Wiadomość
dioda144 
Nowy Klubowicz



Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Hatchback
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-07-17, 19:37   TOYOTA chce i ja, doradzcie

Jak narazie posiadam Fiata Stilo, ale zamierzamy w najbliższym czasie z zona zmienić Auto, i bezapelacyjnie zapada decyzja ze ma byc to nic innego jak to TOYOTA AVENSIS. Kazdy poprzedni samochód wiązał sie z obecnością w klubie tej Marki.

Potrzebuje waszej opini, co jest minusem TOYOTA AVENSIS, a co plusem na co zwracac uwage przy kupnie. Buda to najlepiej kombi, silnik hmmm albo diesel albo benzyna, całe zycie jedzilem na benie, ale jestem wstanie przerzucić sie na diesla. Tylko potrzebuje plusy i minus tych dwóch silników jakie najlepsze pojemności w przypadku beznyny i diesla.

Doradźcie cos :mrgreen:

Kwota ok 32tys
_________________

 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Talrep 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 22 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 403
Skąd: Łomianki / maz.
Wysłany: 2012-07-18, 08:08   

Pozwól, że wyrażę swoją (SUBIEKTYWNĄ) opinię w oparciu o swoje auto.
Avensis T25 wagon
2003r D4D 116km
High (pełna opcja)
Salon Polska
przebieg obecnie 300 000
w dniu zakupu 220 000
kupiona w listopadzie 2010r za 27 000

1. Silnik:
~mógłby być trochę mocniejszy ale nażekać też nie można
~spalanie/ekonomia na poziomie konkurencji, w moim przypadku (jazda około 70% w trasie) spalanie od początku użytkowania wynosi 6.0 l/100km
~awaryjność samego silnika jak dla mnie bez zastrzeżeń (tu zaraz odezwą się głosy krytyki :) ) turbina na tle konkurencji w klasie jest trwała, dwumasa chyba jednak również powyżej średniej w temacie trwałości (ja nie wymieniałem ale nie wiem czy poprzedni właściciel coś robił w tym temacie), wtryski w przypadku silnika 116km też trwałe
2. Skrzynia biegów i napęd:
~skrzyna jak skrzynia, brakuje szóstki w trasie ale poza tym wszystko ok, na forum też nie znalazłem wielu problemów ze skrzynią
~półosie napędowe - tu mam złe doświadczenia bo dwa razy wymieniałem przegub wewnętrzny lewy (najpier używka która przejechała 30 000 a teraz od 5 000 siedzi zamiennik)
3. Karoseria:
~blacha bardzo trwała w porównaniu z autami z podobnego rocznika. Raczej nie znajdziesz ognisk korozji, a jeśli znajdziesz to sprawdź 5 razy samochód pod kątem wypadkowości
4. elektryka i elektronika:
~bez żadnych zastrzeżeń. Przez 80 000km nie wymieniałem nawet żarówki czy bezpiecznika (z przodu mam ori xenony, w przypadku lamp halogenowych niestety żarówki lubią się przepalać ale to akurat w każdym aucie z żarówkami H7)
~przednie lampy niestety w modelach przed FL są wadliwe. W xenonach przedwcześnie wypala się odbłyśnik, a w halogenach uszkodzeniu ulegają mocowania żarówek. W przypadku xenonów koszt naprawy 300-500zł plus światła do jazdy dziennej i na parę lat spokój
5. Wnętrze
~jeśli chodzi o przestrzeń to mogło by być trochę szerzej, szczególnie z tyłu (trzech osób na dłuższym odcinku nie przewieziesz), przestrzeń pod kolanami czy z przodu czy z tyłu raczej komfortowa. Bagażnik kombi w temacie wielkości to raczej średniak klasowy - 510l raczej nikomu nie zaimponuje, jak dla mnie mógłby być większy ale to akurat wszystko kwestia potrzeb, za to są w nim praktyczne schowki i fajna roletka z podnoszoną siatką.
~materiały we wnętrzu raczej powyżej średniej w klasie. Niektórzy forumowicze nażekają na jakość plastików i trzeszczącą deskę (pojedyńcze osobniki :) ) ja żadnego trzeszczenia nie zaobserwowałem, jakość też ok. Podobno bolączką ave są fotele, ja mam skóre, jest wygodnie i przede wszystkim praktycznie jak coś się rozleje itp. ale na forum wyczytasz dużo opini mówiących o marnej jakości materiałów na fotelach w podstawowych wersjach, które przede wszystkim strasznie się brudzą
6. zawieszenie
jak dla mnie bardzo komfortowe i przede wszystkim trwałe. ave w zakrety nie wejdziesz z taka pewnoscia jak focusem ale jak dla mnie prowadzi sie przyzwoicie.
Jak dotąd nic w zawieszeniu jeszcze nie musiałem wymieniać.
7. hamulce
ave hamuje jak kazde auto :) swoja kupilem z nowymi tarczami i klockami na wszystkich kolach (jeszcze sie docierały) i z tego co niedawno patrzylem po 80 000 mam jeszcze mniej wiecej polowe grubosci kolockow do spilowania :)

na koniec podsumowanie "niestandartowych" napraw w mojej sztuce:
~regeneracja odbłyśników lamp (300zł)
~wymiana łożyska alternatora (oryginał) (~250zł)
~wymiana przegubu wewnętrznego lewej półosi (~500zł)
~wymiana łożyska czy tam sprzęgiełka kompresora klimatyzacji (~400zł)
~regeneracja rozrusznika (~200zł)

To tyle, zwracam uwagę, że to subiektywna opinia poparta doświadczeniami z własnym autem.

Gdybym dziś kupował samochód to z pewnością bym się zastanawiał co kupić ale mimo wszystko wybór raczej padł by na ave i byłby to ten sam silnik. to również mój pierwszy diesel, ale w porównaniu z benzynami (1.6 od razu sobie odpuść, za słaby silnik i auta głównie w podstawowej wersji wyposarzenia) jest dużo ekonomiczniejszy i nawet jak raz na jakiś czas musisz coś do niego dołożyć to koszty w cenie paliwa szybko się zwracają.
_________________
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
tetrus 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2005
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 30
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2012-07-18, 09:44   

Moja Ave, to 2.0 l benzyna w automacie i wiekszosc rzeczy moglbym napisac podobnie jak kolega wyzej :)
Automat bardzo fajnie pracuje.
2.0 l silnik moglby troche mniej palic ;-) 147 konna jednostka ladnie sie zbiera i w moim odczuciu nie brakuje jem mocy. Do minusow zaliczyl bym brak mozliwosc zalozenia instalacji gazowej.

Generalnie jestem bardzo zadowolony ze swojej Ave. Mam ja od marca i nie musialem do niej dokladac ani grosza :-)

Czy brac benzyne czy diesela? Musisz policzyc ile robisz kilometrow.

Ciekawa opcja jest silnik benzynowy 1.8, ktory mozna gazowac. Ten silnik mial problemy z braniem oleju. Sprawdz, to bo to spory wydatek. Jesli short block byl wymieniany, to duzy problem z glowy. Mozesz szukac wersji poliftowej. Tam ten problem zostal wymieniony.

Diesle 2.0 i 2.2 w obu wersjach mocy 150 i 177, moga miec problemy z uszczelka pod glowica. Moga a nie musza ;-)

Poszukiwania zacznij wsrod prywatnych osob i www.toyota.pewneauto.pl
_________________
Nr KRS 0000186434
cel szczegółowy: 38/A
fundacja-sloneczko.pl/frame/pokaz_opis.php?ida=38/A
 
 
dioda144 
Nowy Klubowicz



Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Hatchback
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-07-19, 23:10   

Na diesla widze nie ma co narzekać, to racja ze zawsze znajdzie sie ktos kto bedzie krecil nosem w każdym temacie, czy to wnetrza czy to zawieszenia bez wyjatku dlatego bardzo cenne są dla mnie uwagi takie jak twoje Talrep. Tak jak pisałem wczesniej nigdy nie jezdzilem dieselm, bo zawsze byla to benzyna+LPG i nigdy nie narzekałem na ta kombinacje. Powód montazu LPG to ceny benzyny i ilosc km ktore robie miesiecznie, średnio rocznie robie ok 25-30 tyś, wiec na bene bym nie zarobił, i jest to w 85% miasto.

Dlaczego 2.0 w benzynie nie mozna gazowac, i szczerze mowac nie mam pojecie co to jest short block. W którym roku Ave przeszła lift?
_________________

 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Talrep 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 22 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 403
Skąd: Łomianki / maz.
Wysłany: 2012-07-20, 08:00   

2.0 i 2.4 w benzynie nie zagazujesz bo te silniki maja bezposredni wtrysk benzyny i jak bedziesz jezdzil na gazie to niesmarowane wtryski paliwa szlag trafi. To znaczy sa podobno instalacje, ktore umozliwiaja zagazowanie tych silnikow i ich dzialanie polega na tym ze w trakcie jazdy na LPG co jakis czas nastepuje wtrysk benzyny w celu przesmarowania wtryskow, ale generalnie to bez sensu.
short block to element silnika znajdujacy sie pod glowica w ktorym poruszaja sie tloki. Lifting byl w roku 2006, zmianie ulegla przednia czesc (zderzak, atrapa, lampy) kierunki boczne powedrowaly w lusterka, a we wnetrzu centralny wyswietlacz na desce zostal przeniesiony pomiedzy zegary, a w miejsce wyswietlacza zainstalowano schowek (taki jak w najbiedniejszych wersjach przed liftem), nieco inne jest również standartowe radio (brak kaset).
pojawily sie tez nowe silniki (ale tu nie jestem pewny czy przypadkiem jeszcze nie przed liftem) d4d 126km, d4d (Dcat) 2.2 o różnych mocach (podobno dosc problematyczny).
_________________
 
 
 
Schwefel 
Śpi na forum



Typ: Avensis T27
Silnik: 2.0 Valvematic
Rok: 2009
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-21, 00:38   

Jak 85% miasto to nie ma najmniejszego sensu pakować się dizla. Oszczędności z tego nie będzie żadnych a dodasz sobie tylko problemy z wtryskami, dwumasą, turbiną, ERG, no i wątpliwą jakością paliwa na stacjach. Do tego mroźna zima i stoisz bo "zimowy" ON zapchał filtr paliwa.
W większości 2.0D4D sprowadzonych z zachodu masz DPFa czyli murowany problem w mieście, w efekcie utrata mocy, zwiększone spalanie (nawet o 2-3 litry), czyszczenie chemiczne, później mechaniczne aż w końcu kosztowne wycięcie i stawienie emulatora. W 2.2D4D DPFa masz na pewno, efekty jak wyżej.

Na miasto wziąłbym 1.8 a nawet 1.6 i do tego dobrze założony gaz. Z 1.6 nie masz problemów, bo nie były wadliwe a 1.8 szukasz z wymienionym shortblockiem.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-21, 17:34   

tetrus napisał/a:
Moja Ave, to 2.0 l benzyna w automacie i wiekszosc rzeczy moglbym napisac podobnie jak kolega wyzej :)
Automat bardzo fajnie pracuje.
2.0 l silnik moglby troche mniej palic ;-) 147


Nie zebym sie czepial.. ale to cp piszesz... 2.0 i 147KM oraz z boku, ze masz T25 i jest z roku 1998... troche sie to info rozmija z faktami.

Moja Ave 2.0 z 1998 (tez z automatem, w ersja GLS) miala tylko 126KM... i to byl model T22.

Cos pomieszales... albo masz T22 albo nie masz fury z 1998 roku..

[ Dodano: 2012-07-21, 17:36 ]
Schwefel napisał/a:

Na miasto wziąłbym 1.8 a nawet 1.6 i do tego dobrze założony gaz. Z 1.6 nie masz problemów, bo nie były wadliwe a 1.8 szukasz z wymienionym shortblockiem.


Ale nawet jak kupisz bez ywmienionego bloku silnika to tez jie ma tragedii bo da sie to opanowac, czego jestem (poki co) dobrym przykladem ;-) (choc oczywiscie lepiej trafic model po wymianie).
 
 
dioda144 
Nowy Klubowicz



Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Hatchback
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-07-22, 10:36   

Schwefel napisał/a:
problemy z wtryskami, dwumasą, turbiną, ERG, no i wątpliwą jakością paliwa na stacjach. Do tego mroźna zima i stoisz bo "zimowy" ON zapchał filtr paliwa.


No tak to zajebista prawda jeśli chodzi o diesla :-(

Talrep napisał/a:
2.0 i 2.4 w benzynie nie zagazujesz bo te silniki maja bezpośredni wtrysk benzyny i jak będziesz jeździł na gazie to niesmarowane wtryski paliwa szlag trafi.


Wiec to odpada

Schwefel napisał/a:
Na miasto wziąłbym 1.8 a nawet 1.6 i do tego dobrze założony gaz. Z 1.6 nie masz problemów, bo nie były wadliwe a 1.8 szukasz z wymienionym shortblockiem.


Czyli bedziemy szukac benzyny 1.6 lub 1.8, buda nie ważna, zobaczymy moze cos znajde w kwocie ktora posiadam.
_________________

 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
tetrus 
Czasobywacz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2005
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 30
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 2012-07-22, 17:32   

galtom napisał/a:
Cos pomieszales... albo masz T22 albo nie masz fury z 1998 roku..

Dzieki za zwrocenie uwagi i juz poprawiam :-)
Poprzednie auto mialem z 1998 roku. Obecne jest z 2005.
_________________
Nr KRS 0000186434
cel szczegółowy: 38/A
fundacja-sloneczko.pl/frame/pokaz_opis.php?ida=38/A
 
 
niuniu60 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 63
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2012-07-23, 18:48   

Ja swoją Avkę kupiłem w marcu i przejechałem nią 4tyś,i jestem z niej w
prawie 100%zadowolony!
2,0benz\2007r\97tyś km\Polska salon.
Zanim ją kupiłem to byłem w Toyocie na całkowitym przeglądzie(300zł).
Ale mam pewność że nie bity,km są oryginalne itp.
Bok koło drzwi miał lekko obtarty ale opuścił na malowanie(już pomalowane1100zł).
Od zawsze jeżdżę benzyną i nie było innej opcji:)
Polecam bo warto:)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
dioda144 
Nowy Klubowicz



Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2003
Nadwozie: Hatchback
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-07-24, 10:20   

niuniu60 a w jakich proporcjach poruszasz sie swoją avką, tzn ile miasto ile trasa. jakie wtedy ma spalanie? Bo ja robię ok 2,5 tys. w mieście wiec benzyna moze byc zbyt droga :)
_________________

 
 
niuniu60 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 63
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2012-07-24, 11:29   

W mieście spala koło 9l/100.
A jeżdże większość po mieście.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
pedro1972
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-25, 11:38   

podobnie, jak niuniu - mam 2 litrową benzynę i jak do tej pory średnie spalanie w granicach 7,5 l/, przy czym - jak do tej pory - większość (może 80%) to trasa.
Nie chciałem i nie chcę ani diesla, ani gazu.
 
 
galtom
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-01, 07:55   

7.5l w trasie.. niby dobry wynik... ale jednak gaz jest znacznie tanszy.
Przy tak duzych oszczednosciach to nawet jakas grubsza naprawa jak sie trafi po LPG i tak sie oplaca.
7.5l (trasa) x 5.70 = 42zl
mnie (srednio: ) pali 10.5l LPG x 2.70 =28 zl (http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/44544)
42 zl - 28 zl = 14 zl na 100km
1000km to roznica 140 zl
10.0000 km = to 1.400 zl (jak mialem Previe to po 10k km instalacja wyszla na 0 ale tez auto paliwo wiecej, w Ave plusem jest to, ze instalacja LPi Vialle juz byla zalozona przez Toyote wiec nie inwestowalem)

50.000 (czas na sprawdzanie zaworow) = to oszczednosc 7 tys zl - spokojnie starczy na zrobienie zaworow, nawet gdyby trzeba bylo planowac glowice (a to tylko ekstremalny przypadek).

Wg mnie jesli ktos ma silnik 1.8 i moze zalozyc LPG to sie na pewno oplaca... A jesli nie musi zakladac LPG bo te 14 zl nie robia mu roznicy to powinien kupic Ave z silnikem 2.0 lub 2.4... spalanie bedzie nie wiele wieksze a przyjemnosc z jazdy znacznie wyzsza (najlepiej z automatem, tak jak mialem w swojej T22) ;-)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
unibax.marcin 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Wiek: 44
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 7
Skąd: Lubsko/Lubuskie
Wysłany: 2012-08-05, 20:38   

Witam,

Mysle że jesli bedziesz robił większe przebiegi to polecam diesla.
Posiadam takie autko z 2003r i jak na razie wszystko OK.
Cisza, komfort, i małe spalanie.
Jedyne dzwięki jakie dochodzą z zewnątrz przy 130km/h to opony.
(Ale to już nie wina auta).
Zakupiłem ją w belgii, ponieważ tam rygorystycznie podchodzą do sprawy z przebiegiem.
Taki samochód jeśli posiada CARPASS to w 99,9% jest to przebieg oryginalny.
Moja avensis miała 114tyś km.
Mało tego dostałem na nią jeszcze rok gwarancji gdyż nabyłem ja w autoryzowanym salonie.
Także polecam, co prawda mam to autko dopiero 3 miesiące, ale zrobiłem już 12 tyś i nic się nie dzieje.
Super samochód za 4000 eur.
POZDRAWIAM.
_________________
unibax.marcin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga