Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Problem z odpaleniem D4D na zimn
Autor Wiadomość
treborzg 
Nowy Klubowicz


Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: VAN
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 18
Skąd: Previa II - Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-02, 22:42   

Sądzę, ze jak odpala normalnie a dalej za tym idzie dziwna praca innych podzespołów to nie ma to nic wspólnego z odpalaniem. Zazwyczaj jeżeli są padnięte wtryski lub zaczynają padać to dochodzą do tego jeszcze inne rzeczy jak dziwne dymienie, nierówna praca silnika itp...

Tak jak napisałem SCV-ków nie da się sprawdzić chyba że na podmianę na sprawne a co do wtrysków jeżeli się je podejrzewa to najlepszy jest komputer (bo organoleptycznie też się ich nie sprawdzi) - przetestować, zrobić sobie wydruk i będzie wiadomo czy mają odchyły od norm czy tylko któryś z nich niedomaga.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
miczo1 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: K-ce
Wysłany: 2012-12-04, 08:22   

Panowie podłącze się pod temat.
Też muszę dłużej kręcić rozrusznikiem przy niskich temperaturach (tak około 5-7 sekund) aż załapie, ale zastanawiam się czemu jak już odpali, to kiedy go zgasze, ponownie zapala bez problemów?. Dzisiaj rano miałem -5, po około 7 sekundach zapalił, zgasiłem go i za chwile odpalił od strzała? Aha przy temperaturach od 3-4 stopni w góre zawsze pali od strzała.
Akumulator mam nowy Warty, nawet mocniejszy niż powinien być, świece wymienione 15 tys. temu, wczoraj wymieniłem filtr paliwa, przebieg 280.000 km, z wtryskami tez raczej mproblemów nie mam.
Aha tak mi się przypomniało, jak odpala pierwszy raz po nocy to rozrusznik przez pierwsze 1-2 sekundy kręci jak żółw..
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
neo 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 48
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: WZ
Wysłany: 2012-12-04, 23:10   

Ktoś napisał o zaworach SCV, no fajnie tyle że w moim roczniku już tych zaworów nie montowali, a skoro ich nie ma to nie to jest przyczyną kiepskiego palenia,dzisiaj nockę moja avka spędza na placu w ASO a jutro ją na zimnym podłaczą pod kompa,sam jestam ciekaw czy coś wyjdzie i czy wreszcie usłyszę diagnozę
_________________
Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
 
 
treborzg 
Nowy Klubowicz


Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: VAN
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 18
Skąd: Previa II - Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-05, 00:45   

Cytat:
miczo1 pisze: Dzisiaj rano miałem -5, po około 7 sekundach zapalił, zgasiłem go i za chwile odpalił od strzała? Aha przy temperaturach od 3-4 stopni w góre zawsze pali od strzała.
Akumulator mam nowy Warty, nawet mocniejszy niż powinien być, świece wymienione 15 tys. temu, wczoraj wymieniłem filtr paliwa, przebieg 280.000 km, z wtryskami tez raczej mproblemów nie mam.
Aha tak mi się przypomniało, jak odpala pierwszy raz po nocy to rozrusznik przez pierwsze 1-2 sekundy kręci jak żółw..


1. Przy takich temperaturach to normalne że na początku akumulator przymula - no chyba że to już jego poczatki końca.
2. Podmień SCV i sprawdź. Prawdopodobnie to ich wina. Na poczatku długo zaciąga paliwo bo musi je przepchnąć przez zapchane zawory/zawór. Później już SCV/ki jakoś sobie poradzą i pali od strzała. U mnie też tak było. Wymiana pomogła. Ale tak jak napisałem wpierw podmień i sprawdź bo wyłozyć prawie 1000 PLN to nie sztuka. Sztuką jest aby wyleczyć ...

Cytat:
neo pisze: Ktoś napisał o zaworach SCV, no fajnie tyle że w moim roczniku już tych zaworów nie montowali, a skoro ich nie ma to nie to jest przyczyną kiepskiego palenia,dzisiaj nockę moja avka spędza na placu w ASO a jutro ją na zimnym podłaczą pod kompa,sam jestam ciekaw czy coś wyjdzie i czy wreszcie usłyszę diagnozę


I tu się troche mylisz - jezeli masz motor 126kM to z tego co mi wiadomo to jest tam zawór SCV z tym że jest jeden a nie jak w 116kM dwa zawory.
Poza tym przyczyn moze byc kilka bo nic nie napisałeś jak ze świecami, kiedy wymieniany filtr paliwa, wielu zapomina, że akumulator też nie jest niezniszczalny i ma swoja zywotność - to są pierwsze rzeczy które trzeba sprawdzić.
Jak to nie pomoże to dopiero dalej się szuka przyczyn we wtryskach, czy sie nie cofa paliwo, może gdzies się zapowietrzaja przewody i musi dłużej ciagnąć paliwo itp...
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
pablito 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-05, 12:44   

Ja mam motor 126 kM i zaworów SCV nie posiadam ( nawet jednego) więc to co napisał neo jest prawdą. Wczoraj byłem u mechanika gdyż problem z odpalaniem pojawił się i u mnie. Filtr paliwa wymieniony został miesiąc temu,wczoraj sprawdzone zostały świeczki-z nimi też wszystko wporządku a akumulator też ma się dobrze. Mechanik doradził podłączenie do kompa na zimnym i tak też najprawdopodobnie uczynie.
 
 
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-05, 15:51   

Sol-Wagon napisał/a:
a jeśli auto po zapaleniu przez dajmy na to sekundę pracuje jakby na 2 cylindry, po czym dochodzą kolejne 2, to zaworki czy raczej wtryski?

To mogą być zawieszające się wtryskiwacze, zaaplikuj 2T i zobacz czy będzie różnica.

treborzg napisał/a:
Tak jak napisałem SCV-ków nie da się sprawdzić chyba że na podmianę na sprawne

Nieprawda.
Testy drogowe z TIT2 pokażą dokładnie co się dzieje z ciśnieniem paliwa pod obciążeniem i jak pracują SCV.
Można też domowym sposobem z naftą rozruszać SCV i będzie widać, czy to był SCV.

treborzg napisał/a:
I tu się troche mylisz - jezeli masz motor 126kM to z tego co mi wiadomo to jest tam zawór SCV z tym że jest jeden a nie jak w 116kM dwa zawory.

Dwie nieprawdy w jednym zdaniu, wprowadzasz kolegów w błąd.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Sol-Wagon 
Nawiedzacz


Typ: Inne
Silnik: 1.4 benzyna
Rok: 2015
Nadwozie: Hatchback
Wiek: 43
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 177
Skąd: RBR...
Wysłany: 2012-12-05, 21:23   

piokli napisał/a:
Sol-Wagon napisał/a:
a jeśli auto po zapaleniu przez dajmy na to sekundę pracuje jakby na 2 cylindry, po czym dochodzą kolejne 2, to zaworki czy raczej wtryski?

To mogą być zawieszające się wtryskiwacze, zaaplikuj 2T i zobacz czy będzie różnica.


w sensie olej do dwusuwów?
_________________
...miałem kiedyś "japończyka"...
...chętnie pomogę na forum...w jego sprzedaniu...
 
 
 
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-05, 22:08   

Tak :-)
Poczytaj wątek na drugim forum, olej 2T pomagał nie raz rozruszać zapieczone wtryskiwacze.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
neo 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 48
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 22
Skąd: WZ
Wysłany: 2012-12-05, 23:49   

ja już po diagnozie w aso, zawór scv do wymiany, okazuje się że w silniku 126km jest jeden a nie jak wcześniej były dwa dlatego sorry za moją niewiedzę, problem jest ekonomiczny bo wkładają jako nowy scv od t27 bo jest podobno poprawiony i już odporny na "polskie"paliwo,wiąże się to z aktualizacją oprogramowania bo nowy typ zaworu nie będzie chodził na starych ustawieniach,za zawór scv chcą 900zł(skąd oni te ceny biorą) a za podmiankę i aktualizację 200zł, czyli 1100 w plecy, tak przy okazji sprawdzili wtryski i są jeszcze bardzo dobre przy przebiegu 170000,pozdr.
_________________
Czarna T25 Sol 2.0D4D wagon...miłość od pierwszego jeżdzenia...
 
 
treborzg 
Nowy Klubowicz


Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: VAN
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 18
Skąd: Previa II - Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-06, 00:32   

Jak próbuję komuś doradzić to proszę nie pisać że wprowadzam w błąd. Po to chyba jest to forum - "neo" i "pablito" się o tym chyba już przekonali.

"piokli" niech sobie najpierw poczyta w neciku o SCV i problemach z SCV w modelach z jednym zaworem to nie bedzie wymyslał dziwnych rzeczy.
Bo tak naprawdę "rozruszać naftą" to nie będę opisywał co sobie można rozruszać.
Prawda jest taka, że ludziska kombinują z przepłukaniem naftą ale u jednych to podziała a u innych nie (też lektura w necie).
Poza tym gratuluję - domowy sposób z TIT2 (cena ok. 350$).
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-06, 09:05   

treborzg napisał/a:
Jak próbuję komuś doradzić to proszę nie pisać że wprowadzam w błąd. Po to chyba jest to forum - "neo" i "pablito" się o tym chyba już przekonali.

Nie neguję Twojej pomocy, cieszę się że pomagasz innym i chwała Ci za to.
Pamiętaj jednak, że nie mając pewności możesz błędnymi informacjami wprowadzać innych w błąd i narażać na duże niepotrzebne koszty.
Może warto pisać, że wydaje Ci się, gdy nie masz pewności.

treborzg napisał/a:
"piokli" niech sobie najpierw poczyta w neciku o SCV i problemach z SCV w modelach z jednym zaworem to nie bedzie wymyslał dziwnych rzeczy.

"piokli" nie tylko poczytał w wielu polskich i zagranicznych źródłach, ale też przećwiczył praktycznie SCV. Mam wrażenie, że swoje wypowiedzi o SCV opierasz tylko na przeczytanych informacjach, na max 2-3 polskich forach.

treborzg napisał/a:
Bo tak naprawdę "rozruszać naftą" to nie będę opisywał co sobie można rozruszać.

Nie wstydź się, napisz swoje doświadczenia :okok:
Ja naftą rozruszałem właśnie SCV, nie raz.

treborzg napisał/a:
Prawda jest taka, że ludziska kombinują z przepłukaniem naftą ale u jednych to podziała a u innych nie (też lektura w necie).

Jakbyś poczytał tą lekturę, albo sam to zrobił, to byś wiedział że nafta pozwala trwale lub nietrwale rozruszać przywieszający się SCV i stwierdzić jednoznacznie, czy problem mocy wynika z SCV.

treborzg napisał/a:
Poza tym gratuluję - domowy sposób z TIT2 (cena ok. 350$).

Nigdzie nie napisałem, że TIT2 to sposób domowy. Dlaczego przekręcasz moje słowa ?
Napisałem za to, że domowy sposób to nafta (za mniej niż 5zł).
Jakbyś poczytał różne fora to byś wiedział, że nie tylko ASO ma TIT2 i że można z niego skorzystać koleżeńsko za przysłowiową "flaszkę".
Jakbyś poczytał o testach drogowych z TIT2, to byś wiedział, że można jednoznacznie zmierzyć i ocenić zachowanie SCV. Miłej lektury.
 
 
ab.avensis 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 7
Skąd: Gołdap/mazury
Wysłany: 2012-12-06, 09:36   

Miałem podobne objawy z odpalaniem. Wymieniłem swiece podgrzewajace i jest cacy :) :-)
_________________
ab.avensis
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
pablito 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2008
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-06, 12:24   

Koryguje swoją odpowiedz i zwracam honor użytkownikowi treborzg. Faktycznie zawór SCV jest ale jest to zawór ciśnieniowy i z tego co się dowiedziałem jeśli ten zawór byłby uszkodzony to samochód nie tylko miał by problemy z odpalaniem ale bardzo często gasł by np. przy niskich obrotach a takich objawów u mnie nie ma, nie wiem jak np.u neo. Zawór pośrednio reguluje ciśnienie poprzez regulację ilosci paliwa docierającego do pompy zasilającej.Zaznaczam iż informacje mam od mechanika który naprawde zna się na rzeczy i japońskie autka ma obcykane wzorowo ( co ne oznacza że się nie myli ).
 
 
piokli
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-06, 12:57   

Zawór SCV reguluje ciśnienie w listwie CR.
Jeżeli zawór szwankuje, to ciśnienie jest złe i silnik albo wcale nie odpala, albo odpala z problemami, a najczęściej nie ma mocy, albo moc pojawia się w ograniczonym zakresie obrotów lub tylko czasami.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
dudiwm 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Wiek: 53
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 8
Skąd: elbląg
Wysłany: 2012-12-06, 15:49   

Ja mam koledzy taki problem jak się zrobiło na minusie to zapali zgasnie i zapali i jest ok.
_________________
dudi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga