Wysłany: 2011-09-18, 13:29 [Avensis T22] Szarpanie silnika 1.8 vvti
Witam mój problem wygląda następująco wczoraj auto zaczęło mi szarpać po odpaleniu na ciepłym silniku od 1 do 2 tys obrotów i zaczęła migać kontrolka silnika tak wróciłem z trasy do domu powyżej 3tys. jest w miarę dobrze chodź czuć ze silnik jest słabszy. Dzisiaj odłączyłem akumulator odkręciłem świece i na 3 cylindrze jest ona czarna na pozostałych nie zamieniłem cewki i po odpaleniu żadnej poprawy co robić jak przeprowadzić samemu diagnostykę co to może być olej w silniku 5w50 wymieniony 2 tys.km temu pomocy
15 tys. są to denso jutro sprawdzę jak wygląda 3 cylinder ale już dziś po przejażdżce mogę stwierdzić ze jest jeszcze wydaje mi się gorzej i nie mam narazie żadnych pomysłów pomocy
no i wymiana cewki 1 sztuki około 400zł przyzwoitej jakości
[ Dodano: 2011-09-19, 13:31 ]
według producentów jakie podają w katalogach tak właśnie wychodzi, mówię tu o producentach świec, jak chcesz jeździć tak jak pisze ASO to musisz kupować świece i wymieniać w ASO może mają jakieś specjalne
ok kupię świece tylko powiedzcie mi czy można samemu przeprowadzić diagnostykę i sprawdzić jaki błąd mi wyskakuje zapomniałem dodac ze auto jest zagazowane instalacja porządna
dziś ponownie sprawdziłem świece i i niestety cewka z 3 cylindra która została założona na 1 cylinder jest chyba wadliwa ponieważ teraz świeca na 1 garze była czarna i mokra po założeniu tylko w celu sprawdzenia nowych świec 3-elektrodowych nastąpiła mała poprawa ale nadal silnik szarpie w zakresie od1do 2tyś. obrotów i miga check engine
i na jednej cewce może się nie skończyć, a sprawdzić można zwierając styki ( 4 góra i 5 dół) drucikiem i po przekręceniu kluczyka migać będzie kontolka, mignięcia mówią o tym jaki błąd w systemie kilka mignięć przerwa i kilka mignięć i tak w koło lub jeśli kilka błędów to może być więcej kodów 2 cyfrowych, przed odpaleniem drucik trzeba wyjąć bo komputer oszaleje.
Witam.
Rozumiem, że przy migającej check engine i podobnym szarpaniu trzeba obstawiać cewkę? Stało mi się to samo i to w weekend majowy, czyli nic nie zdziałać sam. Czy można z tym jeździć? I co konkretnie oznacza migajaca kontrolka?
Sprawdzałem kody błędów (po zresetowaniu): zero - kontrolka ABS miga jednostajnie, check enginie nie miga, poduszka miga. Po włączeniu silnika pozostaje chcek i po chwili zaczyna migać. Silnik chodzi nierówno, jakby nie paliła świeca. Czy błąd świecy może spowodować zapalenie tej kontrolki? Czy zapalenie świadczy już o czymś poważniejszym niż świeca?
[ Dodano: 2014-05-05, 10:23 ]
Ok.
Sam sobie odpowiem. Cewka 90080-19019. Wystarczy przy włączonym silniku lekko wyjąć cewkę: sprawna zacznie pykać (iskra). Na aledrogo jest tego sporo: od 25 zł za używki. Wziąłem właśnie używkę, bo oryginał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum