Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Co wymienić przy tych błędach?
Autor Wiadomość
nadobnykodzi 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 39
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2014-02-20, 11:22   [Avensis T25] Co wymienić przy tych błędach?

Witam, moje auto to avka t25 2.0 d4d silnik 1CD-FTV.

Generalnie auto jeździ normalnie, bez rewelacji, ale zwyczajnie,
może trochę za duże obroty podczas jazdy lub za mało mocy,
no i odpala ciężko jak jest zimny.

Na desce, wszystkim znane kontrolki VSC, TRC Off, i check engine.

Komputer pokazuje takie błędy:
P0380 - Glow Plug/Heater Circuit "A" Malfunction
P1251 - Turbocharger / Supercharger Overboost Condition (Too High)
C1201 - Engine Control System Malfunction (VCS lamp ON-RX3) or ECM/TCM malfunction
(kody są poprawne ale nie jestem pewien opisów)

Ostatnio włączył się tryb awaryjny, gdy zjeżdżałem z ronda (dość gwałtownie)
Po ponownym uruchomieniu (w przeciągu kilkunastu minut) auto dostało MEGA Mocy, jakbym jechał sportową furą, i słychać było działające turbo.
Po kolejnym uruchomieniu (po kilku godzinach) jest tak jak było wcześniej, zwyczajnie.

Po odczytaniu błędów nie wiem co dalej robić, proszę o porady,
mechanik który mi podał te kody powiedział że będę potrzebował elektryka.
Tu gdzie mieszkam nie ma zbyt wielu fachowców lub dobrych mechaników,
więc z góry muszę wiedzieć co trzeba wymienić według tego co mówi dany kod.

Chcę żeby zniknęły te słynne kontrolki, żeby było więcej mocy,
i żeby się nie włączał tryb awaryjny.

Zdaję się na was i proszę o pomoc, może tu jest jakiś fachowiec...?
_________________
I choćbym szedł ciemną doliną,
Zła się nie ulęknę,
Bo sam jestem największym sk**wysynem
w tej dolinie...
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
matti 


Typ: Inne
Silnik: 1.6 16V benzyna
Rok: 2020
Nadwozie: Inne
Pomógł: 37 razy
Wiek: 52
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 409
Skąd: dd
Wysłany: 2014-02-21, 10:09   

P0380
- obwód świecy grzania - świeca do sprawdzenia w pierwszym rzedzie
P1251
- uszkodzona gruszka sterująca kierownicą od turbiny, lub zaworek elektromagnetyczny który podaje jej podciśnienie. Pojedź do kogoś kto ma pojęcie, bo będą Ci chcieli wymienić od razu całą turbinę, a są warsztaty, które to naprawiają.
1201
- najprawdopodobniej następstwa obu powyższych

Kasowanie błedów - albo z kompa albo - odpięcie klemy na kilka minut i spróbowanie czy powrócą
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
nadobnykodzi 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 39
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2014-02-21, 22:53   

niedawno ją kupiłem,
po zakupie od razu wymieniłem wszystkie płyny i filtry,
oraz rozrząd i świece,

więc nie bardzo rozumiem jak nowe świece mogą być zepsute...?
czy może jest jeszcze inna, piąta świeca która "podgrzewa atmosferę" ?? :)
czy może chodzi tu o sterownik świec...?

a gdzie mniej więcej jest ta cała "gruszka" i ten zaworek w turbinie?
może wystarczy jak popryskam turbinę WD-40...?

a te błędy już próbowałem kasować, i komputerem udało się dosłownie na chwilę,
to był program Delphi o ile się nie mylę.

więc pojechałem do innego mechanika i ten drugi miał urządzenie diagnostyczne
które wyglądało bardzo profesjonalnie,
wykasował mi te błędy i jak na razie nic się nie pojawiło.

ale fakt faktem nic nie zrobiłem w kierunku naprawy.

czasami też, zapala się kontrolka od poduszki powietrznej,
czasem gaśnie i tak w kółko, może to ma jakiś związek z resztą?
w chwili kasowania błędów nie było nic związanego z poduszkami.
_________________
I choćbym szedł ciemną doliną,
Zła się nie ulęknę,
Bo sam jestem największym sk**wysynem
w tej dolinie...
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-23, 22:40   

kolego WD to możesz sobie co innego opsikać. Nie pisz bzdur o pryskaniu turbiny i nie grzeb w tym aucie jak się nie znasz.
To, że wymieniłeś świece żarowe o niczym nie świadczy, bo albo masz uszkodzoną/e świece przy montażu lub uszkodzone zasilanie świec (kabel zasilający świece)
P1251 - świadczy o tym, że twoja trbina przeładowuje i zamiast jeździć do paprochów na kasowanie błędów to zrób specjalny test drogowy z odczytem parametrów z CR i MAP-a i sprawdź co tam się dzieje. przewżnie w 90% winna jest zapieczona geometria turbiny! (uprawianie PSJ-a :mrgreen: ) rzadko winny jest zawór VRV, choć czasem się zdarza. Żadne tam gruszki i inne bzdury :-P .
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
nadobnykodzi 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 39
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2014-02-24, 20:49   

ja mieszkam w uk i tutaj nie ma zbyt wielu DOBRYCH fachowców,
nawet nie wiem jak się po angielsku nazywa ten test drogowy o którym pisałeś.

a czy ma to znaczenie że podświetlenie tablicy przygasa jak włączam światła drogowe?
czy ma to jakiś związek z tym o czym pisaliście?

z papierów wynika,
że w serwisie auto miało już wcześniej wymieniane świece,
filtry, płyny, egr, YAW sensor (nawet nie wiem co to)
naprawiane turbo, coś przy abs'ie tez robili,
czyścili wtryski, i jeszcze parę rzeczy o których zapomniałem ;)

więc powinno jeździć ok :/


może podsumuję co się dzieje z autem to może ktoś na coś wpadnie:

świecą się kontrolki check engine, vsc i trc off
czasami zapala się kontrolka od poduszki powietrznej,
ale to tylko jak przez wodę przejadę lub na ostrym zakręcie.

auto ciężko odpala, jest biały dym z wydechu czasem,
i przygasa podświetlenie deski po włączeniu świateł.

jadąc ma sie wrażenie że auto ma mniej mocy
lub jedzie na za wysokich obrotach.

ostatnio włączył się tryb serwisowy czy awaryjny,
po wyłączeniu i włączeniu auto dostało duuużej mocy (co mi się podobało)
ale nie trwało to długo.

i to chyba tyle.
_________________
I choćbym szedł ciemną doliną,
Zła się nie ulęknę,
Bo sam jestem największym sk**wysynem
w tej dolinie...
 
 
wtom 
Natret



Typ: Inne
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2002
Nadwozie: Inne
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 380
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-25, 22:34   

z opisu wygląda, że padlinę kupiłeś :mrgreen: .
ale do rzeczy....
przygasanie i inne tam to problemy z elektryką, wygląda na brak masy. musisz przejrzeć wszystkie punkty umasienia instalacji, a jest ich dużo i poukrywane pod plastikami itd.
jazda przez kałużę i ciekawe efekty = uszkodzona gdzieś wiązka elektryczna lub nieszczelne kostki połaczeniowe.
TRC i VSC + marchewa = wszechobecne błedy i nie skasujesz tego bez testera.
brak dobrych fachowców w UK to delikatnie powiedziane :-P ich tam nie ma wogóle
odcinanie mocy występuje przy poważnych problemach (turbina, układ wtryskowy)
...i najważniejsze...biały dym z wydechu = 2 rzeczy:
- słabe grzanie świec żarowych
- płyn chłodzący w cylindrach -> walnięta uszczelka pod głowicą lub sama głowica
test drogowy = jazda na 4 biegu z gazem w podłodze od 1500obr do ok 4000tys

pozbądź się trupa :okok:
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
nadobnykodzi 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Sedan
Wiek: 39
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: United Kingdom
Wysłany: 2014-07-21, 15:15   

A więc po ciężkich bojach mam odpowiedź
dla ludzi którzy maja podobne problemy,
t.zn. kontrolki "check engine" "VSC" itp.

no więc przyczyną włączania sie tych wszystkich kontrolek,
błędów komputera i trybu awaryjnego... był ŹLE DOBRANY OLEJ SILNIKOWY.
po zalaniu odpowiedniego (zalecanego przed producenta) wszystkie czary mary zniknęły
:mrgreen:

mechanior powiedział że poprzedni olej był za gęsty, jak do traktora,
na jego oko 15Wcośtam, i że te Avki mają zawory regulowane czy otwierane tym olejem,
i sprężarki też są nim smarowane więc nie może być taki gęsty bo nie dojdzie wszędzie.
i stąd te błędy. Miał rację juz od prawie pół roku śmiga super.

A co do tych wysokich obrotów, to było sprzęgło,
wymieniłem dwumase na zwykłe i jest super.
Teraz zwijam asfalt :lol:

pozdrawiam.
_________________
I choćbym szedł ciemną doliną,
Zła się nie ulęknę,
Bo sam jestem największym sk**wysynem
w tej dolinie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga