Witam,
moj problem zaczal sie okolo 1000 km temu a mianowicie zapalila mi sie lampka check engine. Pojechalem na diagnostyke komputerową i okazalo sie ze blad p0420 czyli cos z katalizatorem. Mechanik skasowal ale po okolo 800 km znowu.
Stad moje pytanie czy są jakies metody (sprawdzone akurat do tego modelu Avensis 1.8 vvti 2003r) aby obejsc sonde2 (bo to chyba ona informuje o katalizatorze do ecu) bo wymiana kata troche jak dla mnie droga i tylko oryginal wchodzi w gre (tak mnie poinformował warsztat) i czy są jakies wartaty na terenie zachodniopomorskego ktore sie tego podejmą (w szczecinie objezdzilem chyba z 6 i kazdy rozklada ręce.
Czytalem o emulatorach sondy i tak zwanych tulejach na sonde, lecz czy to akurat dziala w tych modelach bo troche mnie denerwuje ten palący sie check, dodam jeszcze ze auto ma 120 tys km.
Stosowałem emulator sondy lambda w poprzednim samochodzie. Są tam 2 sondy jedna przed druga za. Emulator był podłączony do komputera zamiast 2 sondy. Działa do dziś, od 3 lat. Nie jest to jednak samochód marki Toyota.
Taki emulator droga sprawa...lepszy taki stalowy z allegro(tulejka).
Odsuwa drugą sondę od głównego strumienia spalin i prawdopodobnie po problemie.
Piszę prawdopodobnie ponieważ sam mam problem z tym kodem błędu....zakupiłem już tulejkę ale jeszcze nie założyłem.
emulator drogi nie jest w porownaniu z katalizatorem bo w okolicach 200 paru zl.
Slyszalem wlasnie o tulejach na sonde. Tylko ktore zda rezultat na dlugi czas, czy tuleja czy emulator.
Jak zalozysz tą tuleje to daj znać czy dziala faktycznie. i jeszcze jedno pytanie jaką tą tuleje wybrałes czy zwykłą (podobna do nakretki) czy takie jakby kolanko?
Wspomniałem, że emulator działa od około 3 lat do dzisiaj.
A czy droga sprawa, mnie to kosztowało około 40 zł (cena części elektronicznych + hermetycznej obudowy). Jak dobrze pamiętam 1 scalak, parę rezystorów i dioda. Można go zrobić samemu.
Tylko w avensis jest (podobno) tak, że pomiar od sondy2 jest podawany przy predkisci 50 km/h na 3 biegu i w granicach 60-90 na 5 biegu i te obie wartosci muszą się róznic. Jak bedą takie same (bo tak moze podawac emulator) to i tak ecu wywali blad.
Tak czytalem na jakims forum... dokladnie nie pamietam juz ktorym.
Nie wiem jak to jest więc się nie wypowiem na ten temat.
U mnie wyglądało to tak. Odłączyłem wtyczkę od 2 sondy, uruchomiłem samochód, 1 błąd - brak podgrzewania sondy. Podłączyłem podgrzewanie. Przejechałem około 15 km bez żadnego błędu. Później wyskoczył mi na postoju błąd "spadła sprawność katalizatora" . Odczytałem dane z 2 sondy przy niskich i wysokich obrotach. Ustawiłem emulator na napięcie graniczne minimalne i maksymalne zgodne z odczytem z drugiej sondy. Zasilanie z akumulatora, wyjście emulatora na pin danych i działa.
Podkreślam, że robiłem to w samochodzie rodziców - nie była to Toyota.
Podzielę się informacją o skuteczności emulatora w kształcie rurki .Zakupiłem to na Alle drogo w okazyjnej cenie 25 zł + przesyłka typ prosty rzeczywiście działa błąd p420 o małej skuteczności kata znikł i nie pojawił się do tej pory to znaczy przejechałem 20 000 km z tym wynalazkiem nie widzę różnicy w pracy silnika- choć zbierałem informacje na temat pracy drugiej sondy i daje ona jakieś info do silnika , ale na dzień dzisiejszy brak jakich kol wiek oznak złej pracy silnika (silnik mam zagazowany) " emulator " założyłem po zainstalowaniu gazu, musiałem pojechać na doregulowanie ustawień aczkolwiek nie wiem czy trzeba to razem wiązać gdyż na instalce wtedy przejechałem około 1000 km (układanie się parownika instalacji i takie tam) .
Takie mam doświadczenie z tym ustrojstwem
_________________
Ostatnio zmieniony przez albercik 2013-01-28, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
wpisz 69 EMULATOR DRUGIEJ SONDY LAMBDA MOSIĄDZ KĄTOWY (4281904253)
i masz
auto daj na podnośnik, zamontuj - sonda znajduje się dokładnie idąc od silnika w kierunku wydechu pod tak przykręcona z boku - znajdziecie uważajcie żeby kabelków od sondy nie urwać, dałem podkładkę i później skasujcie check engine.
Od listopada 0 wyświetleń !!!
przejechane ok 7 000 km.
przyczyna pojawianie się - instalacja LPG.
[ Dodano: 2014-06-08, 14:01 ]
auto daj na podnośnik, zamontuj emulator - sonda znajduje się dokładnie idąc od silnika w kierunku wydechu pośrodku auta pomiędzy przednimi kołami-jest tak przykręcona z boku rury wyddechowej- znajdziecie uważajcie żeby kabelków od sondy nie urwać, dałem podkładkę i później skasujcie check engine.
Dzięki za odpowiedz. W moim przypadku chodzi o nieprawidłowe spaliny, a nie zgaszenie kontrolki. (Problem z przeglądem). Zakupiłem regenerowany kolektor (z nowym wkładem). Jak założe, dam znać czy pomogło.
Odnośnie postu powyżej, to pytanie czy wyresówki pokazują zatkany katalizator, tak jak TUTAJ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum