Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] Błąd p2002
Autor Wiadomość
bazyl009
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-16, 15:18   [Avensis T25] Błąd p2002

Moja avka to 2007r. d4d 126Km. Zapaliły się trzy słynne kontrolki i po dojechaniu do mechanika i podłączeniu do kompa pokazał się błąd p2002. Oczywiście nic więcej nie wiem z mechanikiem umówiłem się na za tydzień.

Jednak to nie to jest jeszcze dziwnie. Mianowicie w czasie jazdy po dokładnie 5 min (kontrolki cały czas się świecą), auto traci moc. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu go ponowne 5 min normalnej jazdy i to samo. I tak w kółko.

Reset komputera spowodował że po kilku minutach kontroli zapaliły sie ponownie.

Czy ktoś wie o co może chodzić?


Proszę używać prawidłowego nazewnictwa tematów oraz predefiniowanych tagów (0x4B25A)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
miran1974 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 30
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2013-02-16, 16:57   

Witam
Zawalony filtr cząstek stałych
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Foper 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-25, 19:51   

Ale czy na pewno w 100%? Z tego co wiem był już raz zmieniany a mam ten sam problem. Samochód koło 160 tys km.

Z tego co zauważyłem są dwa podziały. Na same (TRC,VSC,Engine) - spalony stop, problem z alternatorem, akumulatorem, czujnikami w kołach itp (odpowiadającego raczej za napięcie w obwodzie) - problem leży gdzieś po tej stronie i zaleca się dokładną inspekcję.

I problem z tymi samymi błędami + brak mocy. - Prawdopodobnie filtr czasteczek stałych, egr, niedrożność dolotów itp - po stronie mechanicznej.


U mnie występuje trójca i brak mocy. Błąd p2002 (ale z tego co wiem to nie ma takiego błędu w kodach toyoty... Z tego co widziałem to błąd filtra cząsteczek stałych. I dlatego piszę z prośba o pomoc.

Filtr czyszczony mechanicznie (następnie dopalany w jeździe), problem dalej wyskakuje. Ale podczas diagnozy wyskakuje, że filtr działa w jakimś stopniu. I teraz mam pytanie jakie są dokładne progi na których komputer uznaje, że filtr nie jest zdatny do (przed wlotem i po wylocie) oraz czy ktoś rozwiązał ten problem i jak go rozwiązał? Powstają różne pomysły co może być nie tak, komputer wywala że to filtr cząsteczek stałych, cały czas ale skąd ta pewność skoro tak samo komputer pokazuje że jednak filtracja zachodzi (nie wiem w jakim %). I czy ratuje mnie tylko wymiana filtra cząsteczek stałych, lub jego usunięcie, czy problem też może powodować coś innego? Nie chcialbym wyrzucić 6k żeby okazało się, że to nie było problemem...

Liczę na komentarze, ew linki do rozwiązanego problemu jeżeli przegapiłem na forum
 
 
smart
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-09-05, 20:54   

Witam wszystkich.

Foper czy rozwiązałeś swój problem ?
Mam właśnie identyczne objawy w swojej Avensis (2007 D4D 2.0)
Auto miało wymieniany olej, filtr oleju + filtr powietrza. Po tygodniu zapaliły się trzy magiczne lampki (TRC OFF, VSC, Engine) + utrata mocy. Diagnozowałem sprawę u poleconego elektryka i nie potrafił rozwiązać problemu. Po odpięciu akumulatora na kilka minut, lampki na kilka kilometrów gasną, po czym problem pojawia się jeszcze raz.
Byłem z wizytą w ASO, podpięli do kompa, skasowali błąd. Przejrzeli czy "rurki" nie są zapchane i nie stwierdzili nic. Efekt identyczny jak po odpięciu akumulatora, kontrolki zapalają się i auto traci moc. W ASO poradzili przegonić auto na autostradzie (tylko jak skoro auto nie ma mocy, mogę wejść w wyższe obroty ale z dużym trudem).
Czy ktoś rozwiązał ten problem ?

Foper napisał/a:
Ale czy na pewno w 100%? Z tego co wiem był już raz zmieniany a mam ten sam problem. Samochód koło 160 tys km.

Z tego co zauważyłem są dwa podziały. Na same (TRC,VSC,Engine) - spalony stop, problem z alternatorem, akumulatorem, czujnikami w kołach itp (odpowiadającego raczej za napięcie w obwodzie) - problem leży gdzieś po tej stronie i zaleca się dokładną inspekcję.

I problem z tymi samymi błędami + brak mocy. - Prawdopodobnie filtr czasteczek stałych, egr, niedrożność dolotów itp - po stronie mechanicznej.


U mnie występuje trójca i brak mocy. Błąd p2002 (ale z tego co wiem to nie ma takiego błędu w kodach toyoty... Z tego co widziałem to błąd filtra cząsteczek stałych. I dlatego piszę z prośba o pomoc.

Filtr czyszczony mechanicznie (następnie dopalany w jeździe), problem dalej wyskakuje. Ale podczas diagnozy wyskakuje, że filtr działa w jakimś stopniu. I teraz mam pytanie jakie są dokładne progi na których komputer uznaje, że filtr nie jest zdatny do (przed wlotem i po wylocie) oraz czy ktoś rozwiązał ten problem i jak go rozwiązał? Powstają różne pomysły co może być nie tak, komputer wywala że to filtr cząsteczek stałych, cały czas ale skąd ta pewność skoro tak samo komputer pokazuje że jednak filtracja zachodzi (nie wiem w jakim %). I czy ratuje mnie tylko wymiana filtra cząsteczek stałych, lub jego usunięcie, czy problem też może powodować coś innego? Nie chciałbym wyrzucić 6k żeby okazało się, że to nie było problemem...

Liczę na komentarze, ew linki do rozwiązanego problemu jeżeli przegapiłem na forum


[ Dodano: 2013-09-12, 19:56 ]
Witam,
odpowiem sam na swoje pytanie ;)

Naprawa kosztowała mnie w ASO 360zł.
Różnica ciśnień pomiędzy końcami filtra wynosił 6 barów. Mechanik wypalił zabrał auto na autostradę, komputerowo wyłączył tryb awaryjny i uruchomił wypalanie filtra.
W efekcie różnica ciśnień zeszła do 1 bara.
Na tą chwilę powinno wystarczyć, ale przy częstszym jeżdżeniu "w trasie" stan filtra powinien się jeszcze bardziej poprawić.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Jajcaszowski
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-02, 18:50   

Witam . Właśnie borykamy się z tym samym problemem - ktoś z tym wygrał ??
 
 
JW69
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-14, 20:44   

EGR wyczysc wlasnie mialem to samo filmiki znajdziesz na YT
nic strasznego
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga