Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T25] 2.0 vvti powiększenie mocy
Autor Wiadomość
Ceramizer
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-25, 22:34   [Avensis T25] 2.0 vvti powiększenie mocy

Cześć.

Czy da się w jakiś sensowny sposób podnieść moc w Avensis 2.0 benzyna ?
Możliwe jest czipowanie tego auta, ktoś może miał z tym jakieś styczności ?
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
KapitanO 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2009-04-26, 01:14   

Chyba wiele nie zrobisz w wolnossaku.

Ewentualnie filterek sportowy jakiś, ale o czipie raczej nie ma mowy, tzn jest, ale przyrost niewielki a koszt spory.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
komandos 
Nowy Klubowicz


Silnik: Inny
Rok: 1993
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-04-28, 09:50   

wielka kupa z tymi silniczkami.... mozna jeszcze poprawic wydech ale kaze powazne podniesienie mocy to nieziemskie pieniadze beda....
_________________
Pracownik ASO TOYOTA
 
 
 
ozit 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V D-4 benzyna
Rok: 2004
Nadwozie: Liftback
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 6
Skąd: londyn
Wysłany: 2009-05-07, 00:15   podlaczam sie pod pytanie

jakie realne szanse na zwiekszenie mocy? czy ktos probowal wsadzic do tego d4 turbo? jaki to bedzie koszt?
jesli poprawa wydechu to moze ktos podac realne koszta?

chcialbym troche podniesc moc u siebie tak do okolo 190km

nos raczej nie jest rozwiazaniem ktorego szukam
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 567
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-07, 00:25   

ozit, osobiście nie próbowałem, ale znajomy kombinował z T22, 2.0 D4 i turbina.
Ma szrot, wiec dojście do części.

Powiem Ci tak... zamontować ją się udało, ale wieczne późniejsze problemy z elektroniką, przepływomierzem itd spowodowały to, ze prędko wracał do stany poprzedniego i sprzedał ją.

Musiałby to zrobić naprawdę poważny warsztat znający się na toyotach.

Co do wydechu, zapewne da Ci to kilka KM. Jest długi, dość wąski, do tego katalizacja konkretna. Tylko czy warto kosztem hałasu ? to w sumie auta komfortowe i mało sportowe.

Nie wiem jak Twoja działa, ale przede wszystkim przyjrzyj się przepustnicy, kanałóm dolotowym i klapom tychże kanałow.
To może Ci dać kilka koni, bo dzisiaj możesz mieć ich mniej niż fabryka dała w dole obrotów zwłaszcza. To niestety czułe bardzo punkty D4.
_________________
Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl :)
 
 
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2009-05-13, 21:17   

ozit napisał/a:
czy ktos probowal wsadzic do tego d4 turbo?

Z tego co wiem to daj sobie z tym spokój bo koszt jest nieziemski, gdyz oprócz samej turbiny musisz albo mocować dodatkowy zbiornik oleju i łączyć go z turbina albo połączyć go z istniejącym juz zbiornikiem. Kolejna sprawa intercooler - bez niego nigdzie nie zajedziesz moment turbina wysiądzie. I z tym wiąża sie kolejne koszty zmiana układu dolotowego powietrza. Szczerze jeśli chcesz się porywać na taki tuning to proponuje oddac samochod w rece fachowcow, gdyż koszt i tak wyniesie pewnie ok 8k zł a specjalisci zrobia to lepiej.
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Miloszzz 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V benzyna
Rok: 1998
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: Sępólno Krajeńskie
Wysłany: 2009-06-16, 20:02   

Tomek napisał/a:
Czy da się w jakiś sensowny sposób podnieść moc w Avensis 2.0 benzyna ?


W sensowny sposób - NIE

Tomek napisał/a:
Możliwe jest czipowanie tego auta?


Wszystko jest możliwe, bo dla chcącego nic trudnego, ale nie warto. W Toyotach nie założysz turbo, bo blok strzeli. Chip to wiadomo, koszt nieziemski a da tylko pare HP - benzyna to nie diesel. Wydech? Jakoś nie wyobrażam sobie Avensis z ryczacym silnikiem, poza tym pewniejszy jest spadek mocy niż jego wzrost, ale to już pretensje do producenta.

Najsensowniej byłoby sprzedac i kupic 2.4. ;-)

Na tym forum nie używamy wulgaryzmów

Post poprawiony//plesser
 
 
 
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2009-06-16, 21:10   

Miloszzz napisał/a:

Najsensowniej byłoby sprzedac i kupic 2.4. ;-)


2.4 jest szybsze tylko na papierze. Uwierz, ża automat w nim jest okropny, i mimo tych 163KM nie jest szybsza od 2.0
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
serartur 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: Mikołów / Śląsk
Wysłany: 2009-07-07, 11:57   dodać mocy

Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie podkręcania, podobno jest firma w Krakowie która, podobno się tym zajmuje, (słyszałem ze słyszenia) ale nie wiem jaka i gdzie sie znajduję, ale montują czipy do diesli, kolega mówił że zamontowali do Ave 2,2 D4D 150km i uzyskali 180km na hamowni, i to za cenę do przejścia, bez większych przeróbek w aucie, nie wiem czy to prawda i chciałbym się coś na ten temat dowiedzieć może ktoś coś o tym słyszał i czy jest to możliwe, pozdrawiam.
_________________
Artur
 
 
 
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 567
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-07-15, 23:46   

serartur, czipowanie turbo diesla to nie odkrycie Ameryki. Koszt ok 1500-2000 zł, aby było dobrze. Licz się oczywiście ze zużywającymi sie podzespołami typu dwumas, sprzęgło.
Czip musi być bardzo dobrze i dokładnie zrobiony + hamowanie auta.
Żadnych rzemieślniczych, allegro czipów.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
serartur 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.2 D-4D diesel
Rok: 2006
Nadwozie: Wagon
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: Mikołów / Śląsk
Wysłany: 2009-07-17, 05:56   

Dzięki Andrzej za słowo prawdy i z tego co zrozumiałem to również trzeba wzmocnić inne podzespoły jak hamulce i inne, to podejrzewam że koszt nie zamknie sie w 2 tyś. Ale dzięki za podpowiedź, pozdrawiam. :-)
_________________
Artur
 
 
 
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 567
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-07-17, 12:46   

serartur napisał/a:
z tego co zrozumiałem to również trzeba wzmocnić inne podzespoły jak hamulce i inne, to podejrzewam że koszt nie zamknie sie w 2 tyś
No nie koniecznie.
To byłby już tuning ekstremalny.
Podnosząc moc o 20 KM nie musisz wzmacniać hamulców, ale musisz zdawać sobie sprawę, że na sprzęgło, przeniesienie napędu działają wieksze siły. Podobnie sprężarka pracuje mocniej, więcej i ciężej. Coś za coś.

Najczęstszą wadą niedopracowanego cziptuningu jest nagły i krótki strzał mocy.
Charakterystyka na hamowni rysuje się jak szczyt w tatrach, a musi się moment ładnie rozkładać dość płasko.

cziptuning powinien zacząć się od dokładnego zbadania auta, osiągów, zużycia, a mapa, program musi być dedykowany do tego samochodu. Nie ma dwóch takich samych Avensis, nie ma uniwersalnego programu. Później ewentualne korekty programu. Dlatego nie warto korzystać z byle jakiego warsztatu.

Dobrze zrobiony program nie oznacza niszczenia auta, bo to ty odpowiadasz za nie kierując, ale pamiętaj, że musi to być profesjonalista. W przeciwnym wypadku nawet jeżdząc jak Bóg przykazał auto bedzie dostawało po dupie. Turbina może przeładowywać i wiele innych problemów.

Nalezy pamiętać, że wszelkie cziptuningi ofetowane na odległość czy w garażu wuja Stasia są nic nie warte. domorośli tunerzy wymieniają się programami i wgrywają badziewie w sterownik bez badania auta, lub udając, że je badają.
Ci cwańsi domorośli tunerzy mają pseudo hamownię zakładana na koło, to też nic nei jest warte.

cziptuning to koszt ok 1500 - 2000 zł + późniejsze już gratisowe dostrajanie i przeglądy.
Dobry tuner nie podejmie się czipowania auta 10, 15 letniego, z przebiegiem 250 000 km, itp. Wie, że to może zabić auto, a efekt będzie byle jaki. Cwaniak nawet w strychninie zamontuje nowy program, aby zarobić kasę.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2009-07-17, 21:51   

Cytat:
No nie koniecznie.
To byłby już tuning ekstremalny.
Podnosząc moc o 20 KM nie musisz wzmacniać hamulców, ale musisz zdawać sobie sprawę, że na sprzęgło, przeniesienie napędu działają wieksze siły. Podobnie sprężarka pracuje mocniej, więcej i ciężej. Coś za coś.

Najczęstszą wadą niedopracowanego cziptuningu jest nagły i krótki strzał mocy.
Charakterystyka na hamowni rysuje się jak szczyt w tatrach, a musi się moment ładnie rozkładać dość płasko.

cziptuning powinien zacząć się od dokładnego zbadania auta, osiągów, zużycia, a mapa, program musi być dedykowany do tego samochodu. Nie ma dwóch takich samych Avensis, nie ma uniwersalnego programu. Później ewentualne korekty programu. Dlatego nie warto korzystać z byle jakiego warsztatu.

Dobrze zrobiony program nie oznacza niszczenia auta, bo to ty odpowiadasz za nie kierując, ale pamiętaj, że musi to być profesjonalista. W przeciwnym wypadku nawet jeżdząc jak Bóg przykazał auto bedzie dostawało po dupie. Turbina może przeładowywać i wiele innych problemów.

Nalezy pamiętać, że wszelkie cziptuningi ofetowane na odległość czy w garażu wuja Stasia są nic nie warte. domorośli tunerzy wymieniają się programami i wgrywają badziewie w sterownik bez badania auta, lub udając, że je badają.
Ci cwańsi domorośli tunerzy mają pseudo hamownię zakładana na koło, to też nic nei jest warte.

cziptuning to koszt ok 1500 - 2000 zł + późniejsze już gratisowe dostrajanie i przeglądy.
Dobry tuner nie podejmie się czipowania auta 10, 15 letniego, z przebiegiem 250 000 km, itp. Wie, że to może zabić auto, a efekt będzie byle jaki. Cwaniak nawet w strychninie zamontuje nowy program, aby zarobić kasę.



Bardzo ładnie to ująłeś. Do Chipa (dla benzyn) i boxa (dla diesli), bo Diesla w ave T25 jeszcze nikt nie zawirusował polecam znane firmy np: V-Tech, 44Tuning i inne posiadające certyfikaty oraz hamownię
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 567
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-07-18, 12:05   

Niestety najbardziej popularne i łatwe jest czipowanie aut z grupy VAG. Przy tym trochę siedziałem.
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
marekk 
Czasobywacz


Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2005
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 88
Skąd: Zamość
Wysłany: 2009-07-28, 17:26   

serartur :

tu masz link do tej strony w krakowie - nie wiem czy akurat o nia Ci chodzilo ale znajomy robil tam audi i byl zadowolony - koszty rzeczywiscie ok 1500

http://www.godula.pl/

pozdro !! :-D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga