Toyota Avensis
Reklama Regulamin Regulamin Szukaj Szukaj Grupy Grupy Statystyki Statystyki Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj Album Zdjęcia Avensis Download Pliki Avensis
 Ogłoszenie 

Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj z dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

opony aut części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[Avensis T22] Problem z silnikiem 1.8 vvti 1ZZ-FE... AVENSIS
Autor Wiadomość
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 567
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-08-31, 22:29   

Robespierrepp, remontuj jeśli nie masz pewności odnośnie pochodzenia silnika kupowanego.
Tłoki i pierścienie bym zostawił, tak samo jak cały dół. 500 000 km nie robi na tym silniku wielkiego halo o ile ktoś jeździł z głową i serwisował.


To moje zdanie.
_________________
Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl :)
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2009-09-05, 14:03   

Andrzej, nie robi, ale ja wyznaję zasadę i nie jeden silnik remontując wymieniałem tłoki i pierścienie (wtedy masz nowe wnętrze a stary jest tylko blok). Za 1000 zł więcej czyli ok 4500 zł masz używany silnik z zerowym przebiegiem jeśli zostawisz tłoki i pierścienie to nie mówię, że będzie katastrofa, ale zawsze na uzywanych nie ma takiej szczelności jak na nowym

Takie moje zdanie :-P
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
Andrzej 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2003
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 567
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-09-05, 20:54   

plesser, nie jest tak kolorowo. Pewnie, że lepiej byłoby wsadzić nowe, ale najczęściej montujesz zamienniki (niby ORI), a daleko im do oryginalnych toyoty, więc czasami lepiej jest zostawić doł z niedużym przebiegiem ORI, niż zamienniki nowe.
_________________
Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Avensisklub.PL. Ps: Polecam: iParts.pl :)
 
 
Motostacja 
Śpi na forum



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 D-4D diesel
Rok: 2004
Nadwozie: Wagon
Pomógł: 59 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 1025
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2009-09-08, 19:50   

Andrzej, no chyba, że się popadnie jak mówisz na lewe części. Jeśli bym znalazł 100% oryginałki to bym wymieniał
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
kicek3122 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Sedan
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Aleksandrów łódzki
Wysłany: 2010-06-20, 21:51   

witam
to teraz mam do was pytanie ponieważ zakupiłem toyote 1.8 vvti 2002rok z silnikiem 3zz.czy tu się wogóle rozrząd wymienia bo jak dzwoniłem do serwisu powiedzieli że nie.wiem że to nie ten dział ale dziekował bym za pomoc.pozdrawiam
 
 
 
Robespierrepp 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2000
Nadwozie: Wagon
Wiek: 46
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-06-21, 11:48   

W tym silniku i we wszystkich ze zmiennymi fazami rozrządu jest łańcuch.

Nie wymienia się...


P.S.
Co do mojej historii - ostatecznie udało mi się kupić silnik z 2006 roku (corolla verso), silnik sprawuje się bez zarzutu. Za silnik zapłaciłem niecałe 2000 zł.


Pozdrawiam:
robespierrepp
_________________
T22FL 1.8vvti 1ZZ-FE
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
kicek3122 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2002
Nadwozie: Sedan
Wiek: 39
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 4
Skąd: Aleksandrów łódzki
Wysłany: 2010-06-21, 23:21   blok silnika

dzięki za informacje bardzo mi pomogła.
Co do silnika to dużo za niego nie dałeś wydawało mi się że są droższe??

Ja jak kupiłem swoją ave zorientowałem się że miała wymieniany blok silnika w 2005 roku i ma przejechane już na tym bloku ok.100tyś (poprzedni właściciel wydał ok 7000 tyś w serwisie) do tej pory przejechałem 1000km i nic się nie dzieje i mam nadzieje że tak już zostanie. pozdrawiam
:-)
 
 
 
Robespierrepp 
Nowy Klubowicz


Typ: Avensis T22
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2000
Nadwozie: Wagon
Wiek: 46
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-06-22, 11:13   

Dokładnie to 2200 i musiałem pojechać po niego ok 300 km w jedną stronę...

Ale rzeczywiście cena była dobra. Auto miało najechane 75 tyś km.

Silnik był bez osprzętu, tzn. bez czujników, itp...


Pozdrawiam:
robespierrepp


P.S.
Jakby ktoś szukał silnik 1.8 VVTI na części to posiadam takowy. :)
601449943
_________________
T22FL 1.8vvti 1ZZ-FE
 
 
 
ASO Avensis 



Typ: Avensis T25
Silnik: 2.0 16V benzyna
Rok: 2006
Nadwozie: Hatchback
Pomógł: 53 razy
Wiek: 38
Imię: Tomek
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 339
Posty: 5036
Skąd: Internet ASO
adamno 
Nowy Klubowicz



Typ: Avensis T25
Silnik: 1.8 16V VVTi benzyna
Rok: 2007
Nadwozie: Wagon
Wiek: 41
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 16
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-06-04, 16:46   

Witam serdecznie.

Mój silnik zaczyna terkotać, coś jakby chciało w nim stukać, u góry pod pokrywą.
Czy to oznacza kupno nowego? Czy w takim wypadku pasuje KAŻDY 1ZZ-FE, niezależnie od rocznika? I co np. ze sprężarką klimy? Każdy silnik ją ma, niezależnie czy pochodzi od auta z klimą czy nie?

A może, póki chodzi, nie ma jeszcze tragedii i można to naprawić?

Wyczytałem, że jeśli jest wałek zatarty nie nie opłaca się naprawiać. Czym się objawia zatarty wałek? Czy z samego dźwięku można coś wyczytać? Może samo otworzenie góry rzuci realne światło na problem?

Pytam, bo czuję mały dyskomfort psychiczny...

Mam dwa filmiki z moim biednym silnikiem:

https://www.youtube.com/watch?v=Gx2_ycRDFig
https://www.youtube.com/watch?v=gbf7UhJqnpo

I tak oglądając to wydaje mi się, że coś syczy, ale może to przewrażliwienie już.
_________________
adamno
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
hamulce felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe iparts.pl

Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Traktory ogrodowe Stiga